معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال
معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال

HTC One A9

HTC One A9

 

 

HTC One A9

گوشی موبایل اچ تی سی مدل One A9



معرفی اجمالی محصول

HTC One A9


تولید گوشی با بدنه‌ی فلزی، هرروز بین تولید‌کننده‌ها محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند؛ اما در این میان، شرکت‌هایی هستند که سعی دارند طراحی تولیدات خود را هرچه‌بیشتر به نمونه‌های محبوب‌تر نزدیک کنند. گوشی «اچ‌تی‌سی One A9 نسخه‌ی 16 گیگابایتی » (HTC One A9 -16GB) از جمله گوشی‌هایی به شمار می‌رود که طراحی نزدیکی به آیفون 6 شرکت اپل دارد. در کنار این طراحی زیبا، One A9 به حسگر اثرانگشت برای امنیت بیشتر، سخت‌افزاری مناسب برای انجام بازی، نمایشگری باکیفیت و چشم‌نواز و دوربین‌هایی برای گرفتن عکس‌های مطلوب، مجهز شده است. از امکانات دیگری که این گوشی را محبوب می‌کند، مجهزشدن به اندروید مارشمالو نسخه‌ی 6.0 است. طراحی ظاهری، گوشی‌ها را از هم متمایز می‌کند. طراحی زیبا، آن‌هم از جنس فلز می‌تواند اقبال خرید گوشی‌ها را بیشتر کند. این گوشی فلزی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به سری گوشی‌های آیفون دارد تاجایی‌که مدیر HTC اعلام کرده این گوشی را برای رقابت با آیفون اپل تولید کرده است. با این طراحی فلزی و زیبا، One A9 در حدود 143 گرم وزن و 7.3 میلی‌متر ضخامت دارد. این گوشی از شبکه‌ی 4G و تنها یک سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند؛ البته امکان اتصال به اینترنت بی‌سیم با استفاده از Wi-Fi، بلوتوث و رادیو هم در این گوشی وجود دارد. HTC سعی کرده این گوشی را مطابق با آخرین استاندارد‌های روز روانه‌ی بازار کند و استفاده از حسگر اثرانگشت و تراشه‌ی جدید اسنپ‌دراگون 617 می‌تواند گواهی بر این موضوع باشد. این گوشی در دو نسخه‌ی 16 و 32 گیگابایتی و با رم دو یا سه گیگابایتی عرضه ‌شده است. وجود مقدار دو/سه گیگابایت رم در این گوشی، خیال کاربران را از نرمی رابط کاربری و برنامه‌های در حال اجرا راحت می‌کند. One A9 با این مجموعه‌ی سخت‌افزاری به‌راحتی از پس‌کارهای روزمره برمی‌آید و کاربر می‌تواند بازی‌های نسبتا سنگین را به‌راحتی با آن انجام دهد. برای اولین بار در گوشی‌های HTC، One A9 به پنلی از نوع اولد مجهز شده است. این نمایشگر با فناوری امولد و با اندازه‌ی 5.0 اینچ برای مطالعه، وب‌گردی و بازی مناسب است. نمایشگر One A9 می‌تواند تراکم 441 پیکسل بر اینچ را به تصویر بکشد؛ همچنین رزولوشن fullHD دارد و با بهره‌گیری از نسخه‌ی چهارم محافظ‌های گوریلا گلس، محافظت می‌شود. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی‌اش اشاره کرد. باید به همه‌ی این قابلیت‌ها، اندروید مارشمالو نسخه‌ی 6.0 به همراه رابط‌ کاربری سنس را اضافه کرد؛ همچنین در این گوشی یک باتری 2150 میلی‌آمپر ساعتی وجود دارد که می‌تواند تا 16 ساعت، انرژی لازم را برای مکالمه فراهم کند. نمایشگر 5.0 اینچی با فناوری امولد، مقدار دو گیگابایت رم، سخت‌افزاری بر پایه‌ی اسنپ‌دراگون 617، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و اندروید مارشمالو نسخه‌ی 6.0 می‌توانند از عوامل تعیین‌کننده در خرید گوشی جدید HTC با نام One A9 باشند. طراحی ظاهری این گوشی شبیه آیفون بوده و از جنس فلز ساخته شده که این موضوع در محبوبیت آن موثر است.


مشخصات فنی   HTC One A9

مشخصات کلی

تعداد سیم کارت

دو سیم کارته

قطع سیم کارت

سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)

ابعاد

7.3 × 70.8 × 145.8 میلی‌متر

وزن

143 گرم

ساختار بدنه

بدنه‌ی تمام فلزی یکپارچه

مجهز به حس‌گر اثر انگشت (Fingerprint Sensor)

پردازنده

تراشه

Qualcomm MSM8952 Snapdragon 617 Chipset

پردازنده ‌ی مرکزی

Quad-core Cortex-A53 + Quad-core Cortex-A53

نوع پردازنده

64 بیت

فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی

1.5 و 1.2 گیگاهرتز

پردازنده ‌ی گرافیکی

Adreno 405

حافظه

حافظه داخلی

16 گیگابایت

مقدار  RAM

2 گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

microSD

قابلیت نصب کارت حافظه

دارد

حداکثر ظرفیت کارت حافظه

200 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی

دارد

صفحه نمایش لمسی

دارد

نوع

OLED

فن‌آوری

AMOLED

اندازه

5.0 اینچ

رزولوشن

1920 × 1080 | FullHD

تراکم پیکسلی

441 پیکسل بر هر اینچ

تعداد رنگ

16 میلیون رنگ

محافظت

Corning Gorilla Glass 4

سایر قابلیت‌ها

قابلیت دریافت تا 10 لمس همزمان

ارتباطات

شبکه های ارتباطی

4G , 3G , 2G

شبکه 2G

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

هر دو سیم کارت

شبکه 3G

HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

توضیحات 3G

HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه

شبکه 4G

LTE band 1|2100, 3|1800, 5|850, 7|2600, 8|900, 20|800

LTE از نوع Cat6 با سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه و آپلود 50 مگابیت بر ثانیه

فن‌آوری‌های ارتباطی

EDGE , GPRS , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو

Wi-Fi

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac

 Dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA , Hotspot

بلوتوث

نسخه‌ 4.0

A2DP , apt-X

فن‌آوری مکان‌یابی

A- GPS , Beidou|BDS , GLONASS

درگاه ارتباطی

microUSB v2.0

دوربین

دوربین

دارد

رزولوشن عکس

13 مگاپیکسل

فوکوس اتوماتیک

دارد

فلش

Dual Tone LED

فیلمبرداری

رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (2160p@30FPS)

سایر قابلیت‌های دوربین

مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization)

قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)

قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )

قابلیت تشخیص چهره ( Face Detection )

قابلیت عکاسی پانوراما ( Panorama )

قابلیت عکاسی HDR

دوربین سلفی

دارای سنسور با رزولوشن 4 مگاپیکسل

فیلمبرداری با رزولوشن 1920 × 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)

فیلمبرداری با رزولوشن 1920 × 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)

صدا

جک 3.5 میلی‌متری صدا

دارد

بلندگو

دارد

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل

Android

نسخه سیستم عامل

Marshmallow 6.0

پشتیبانی از زبان فارسی

دارد

منوی فارسی

دارد

قابلیت‌های نرم‌افزاری

MMS , ایمیل , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF , مرورگر HTML5

دفترچه تلفن

با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت

موسیقی

+eAAC , MP3 , WAV

ویدیو

H.264 , MP4

ضبط صدا

دارد

سایر مشخصات

حسگر ها

ژیروسکوپ (Gyro) , شتاب‌سنج ( Accelerometer ) , قطب‌نما (Compass) , مجاورت ( Proximity )

باتری قابل تعویض

ندارد

مشخصات باتری

باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 2150 میلی‌آمپر ساعت

میزان شارژ آماده به کار

432 ساعت

میزان شارژ مکالمه

16 ساعت

سایر قابلیت‌ها

قابلیت شارژ سریع نسخه 2 (60 درصد شارژ در 30 دقیقه) (Quick Charge 2.0)

مجهز به رابط کاربری HTC Sense UI

قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic)

مجهز به فن آوری دالبی (Dolby Audio)

پخش موسیقی با بالاترین کیفیت ممکن (Hi-Res Audio)

اقلام همراه گوشی

دفترچه‌ راهنما , شارژر , هندزفری , کابل USB

www.mtlc.blogsky.com

 

 

 نقد و بررسی تخصصی

HTC One A9



بازار رقابت گوشی‌های مختلف با آیفون آن‌قدر داغ شده که دیگر تولیدکنندگان سعی می‌کنند علاوه بر مشخصات فنی، ظاهر گوشی‌های خود را هم شبیه آیفون طراحی کنند؛ حتی مدیران این شرکت‌ها به این کپی‌برداری‌ها افتخار کرده و اعلام می‌کنند که گوشی‌شان برای رقابت با آیفون به بازار عرضه‌ شده است. گوشی «اچ‌تی‌سی وان A9 نسخه‌ی 32 گیگابایتی» (HTC One A9) با ظاهری که شباهت زیادی به آیفون دارد، به‌طور اختصاصی برای رقابت با آیفون 6 ساخته ‌شده است. در کنار این طراحی زیبا، گوشی جدید HTC به سخت‌افزاری مناسب برای انجام هر نوع عملیات، حسگر اثرانگشت برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران، دوربین‌های باکیفیت و نمایشگری کم‌مصرف با فناوری متفاوت از چیزی که قبلا در گوشی‌های HTC دیده بودیم مجهز شده است. HTC امیدوار است تا با این گوشی بتواند رقابت خوبی با گوشی آیفون 6 داشته باشد.



طراحی و ساخت

اهمیتی ندارد که چقدر با موبایل آشنایی داشته باشید. اولین چیزی که هنگام دردست‌گرفتن A9 توجه‌تان را جلب خواهد کرد، شباهت خیلی زیاد این گوشی به آیفون 6 است. HTC در اقدامی عجیب، گوشی جدیدش را آن‌قدر شبیه آیفون ساخته که شما را یاد گوشی‌های با برند متفرقه می‌اندازد که شبیه آیفون هستند. این گوشی فقط کمی کشیده‌تر از آیفون است و طولش به 146 سانتی‌متر می‌رسد. در ضخامت هم شبیه به آیفون 6s است و همان 7.3 میلی‌متر ضخامت دارد.

اگر از شباهت این گوشی به آیفون فاکتور بگیریم، به نتیجه‌ی‌ جذابی می‌رسیم. گوشی HTC One A9 با یک طراحی بی‌نظیر و کم‌نقص می‌تواند یکی از بهترین‌های بازار باشد. جنس فلز استفاده‌شده برای ساختن قاب پشتی، مرغوب است و نوارهای باریک آنتن‌دهی روی این قاب با ظرافتی خاص و به‌صورت کاملا حرفه‌ای جاسازی شده‌اند. رنگ طلایی A9 واقعا شبیه به طلا و براق است و با چیزی که در رنگ طلایی آیفون 6 دیده بودیم، کاملا متفاوت است. لبه‌های گوشی گرد طراحی شده‌اند. قاب پشت و نمایشگر گوشی به شکلی ماهرانه‌ و بدون پستی‌وبلندی به هم متصل شده‌اند.

یکی از مواردی که در طراحی گوشی جلب‌توجه می‌کند، قسمت پلاستیکی روی لبه‌ی بالایی است که هیچ‌گونه دلیل منطقی برای حضورش روی این لبه‌ی فلزی وجود ندارد و شاید تنها برای آنتن‌‌دهی بهتر گوشی به این صورت ساخته شده باشد. دومین مورد را می‌توان هماهنگی‌نداشتن رابط کاربری و کلید فیزیکی خانه دانست که در هر حالتی دو کلید خانه برای کاربر وجود دارد. کلید‌های روشن/خاموش و کنترل صدا هم در جای خوبی قرار داده شده‌اند. نکته‌ی قابل‌توجه اینکه کلید روشن/خاموش با شیار‌هایی مشخص شده و کاربران را در تشخیص بهترش یاری می‌کند. دیگر از اسپیکر‌های استریوی معروف HTC خبری نیست و تنها اسپیکر گوشی در کنار جک 3.5 میلی‌متری صدا روی لبه‌ی پایینی قرار داده شده است.



در مجموع

طراحی این گوشی 143 گرمی، زیبا و چشم‌نواز بوده و به لطف وزن سبک، دردست‌گرفتنش بسیار ساده است و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد.

قاب پشتی گوشی هم  کاملا صاف است و تنها برآمدگی آن مربوط به دوربین می‌شود که در حدود یک میلی‌متر است. قاب پشتی، کیفیت ساخت بالایی دارد. این قاب و قاب دور گوشی که به‌صورت یکپارچه ساخته شده‌اند، حس یکپارچه‌بودن را به کاربر القا می‌کند.



صفحه نمایش

جدا از اینکه طراحی قاب پشتی و ظاهر کلی گوشی شبیه به آیفون است؛ باید گفت طراحی قاب جلویی هم شباهت زیادی به گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ دارد. کلید خانه و حالت و مکان قرارگیری آن شباهت زیادی به گلگسی A8 دارد. نکته اینکه این گوشی از پنل‌های اولد ساخت سامسونگ استفاده می‌کند. این پنل‌ علاوه بر اینکه مصرف کمی دارد، رنگ‌ها را با غلظت متفاوتی نمایش می‌دهد که برای دیدن فیلم و عکس مناسب به نظر می‌رسد. تنظیماتی برای تغییر نوع نمایش رنگ‌ها در تنظیمات نمایشگر وجود دارد؛ البته این پنل به‌اندازه‌ی کافی رنگ‌ها را گرم‌تر از واقعیت نشان می‌دهد و تم رنگ زرد در آن به چشم می‌خورد. تنظیمات تغییر نوع نمایش رنگ‌ها کمکی در این مورد نمی‌کند و حتی رنگ‌ها را کمی زردتر به نمایش می‌گذارد.



تنظیمات نمایشگر

در قسمت تنظیمات نمایشگر، گزینه‌هایی مثل قابلیت استفاده هنگامی که دستکش به دست دارید، دو بار تپ برای روشن و خاموش کردن نمایشگر در حالت لاک اسکرین و همچنین اندازه‌ی فونت وجود دارند که گاهی اوقات به کار می‌آیند.

نمایشگر 5 اینچی A9، تراکم 441 پیکسل بر اینچ دارد. این نمایشگر با آخرین نسخه از محافظ‌های گوریلاگلس پوشانده شده است. البته روشنایی این نمایشگر هم به خاطر فناوری امولد کمتر از حد انتظار است و نمی‌تواند آن‌طور که بایدوشاید زیر منابع نوری مستقیم یا نور شدید، بازده مناسبی داشته باشد. باید گفت که نمایشگر A9 تقریبا بی‌نقص و باکیفیت به نظر می‌رسد و می‌تواند از عهده‌ی هر وظیفه‌ای مثل مطالعه، بازی‌کردن و فیلم‌دیدن برآید.



سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارآیی

استفاده از تراشه‌ی جدید و بهبودیافته‌ی اسنپدراگون 617 در گوشی A9 نشان می‌دهد که این گوشی تا چه حد برای HTC ارزش داشته است. در این تراشه از یک پردازنده‌ی 8 هسته‌ای با قدرت پردازش 1.5 گیگاهرتز بهره برده شده؛ همچنین آدرنو 405 به عنوان پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه انتخاب شده است. این گوشی در دو نسخه با رم‌های 2 و 3 گیگابایتی عرضه شده است. این تنها اختلاف نیست؛ بلکه این دو نسخه در مقدار حافظه‌ی داخلی هم متفاوت هستند و با دو مقدار 16 و 32 گیگابایتی روانه‌ی بازار شده‌اند. کاربر با اتکا به این پردازنده، می‌تواند از انجام تمامی عملیات ممکن با گوشی، خیال راحتی داشته باشد. بازده این تراشه در مقایسه با تراشه‌ی اسنپدراگون 615 پیشرفت چشمگیری داشته است؛ درحالی‌که تراشه‌ی استفاده‌شده در A9 از مصرف پایینی برخوردار بوده و علاوه بر پیشرفت در بخش پردازنده، در بخش شبکه‌های ارتباطی هم پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.



آزمون

با عرضه‌ی نسخه‌ی جدید برنامه‌ی AnTuTu دیگر امکان انجام آزمون پایداری وجود ندارد. بازده کلی این سخت‌افزار در نسخه‌ی 16 گیگابایتی که فقط 2 گیگابایت رم دارد، نمره‌ی عالی 65396 بود. این نمره برای چنین سخت‌افزاری، بسیار عالی به نظر می‌رسد و می‌توان اطمینان داشت که کاربران با سخت‌افزار این گوشی به مشکلی برنخواهند خورد.

در کنار این مجموعه‌ی سخت‌افزاری، امکاناتی مثل NFC، قطب‌نما، Wi-Fi، رادیو و بلوتوث هم برای این گوشی در نظر گرفته ‌شده تا بتواند طیف بیشتری از نیاز‌های کاربران را پوشش دهد.


 

از طرفی، HTC برای سیستم‌عامل این گوشی هم سنگ‌تمام گذاشته است. A9 بعد از نکسوس‌های گوگل اولین گوشی است که با اندروید مارشمالو وارد بازار می‌شود. از طرفی HTC می‌توانست برای رابط کاربری «سنس» (Sense) هم ویژگی‌های جدیدی در نظر بگیرد و این گوشی را با نسخه‌ی جدید و بازسازی‌شده‌ی سنس ارایه کند؛ اما این گوشی در رابط کاربری پیشرفتی نداشته و با همان سنس نسخه‌ی هفتم روانه‌ی بازار شده است. شاید بتوان به این مورد امیدوار بود که برای این گوشی به‌روزرسانی‌هایی عرضه شود تا نسخه‌ی سنس هم در کنار نسخه‌ی اندروید ارتقا پیدا کند.

قراردادن حسگر اثرانگشت در کلید خانه‌ی این گوشی، امنیت مطلوبی را برای کاربران فراهم کرده است. این حسگر در مقایسه با چیزی که در گوشی HTC M9+ دیده بودیم، پیشرفت مطلوبی داشته و می‌تواند به‌راحتی انگشتان صاحب گوشی را شناسایی کند. این کلید با اینکه امکان فشرده‌شدن ندارد؛ اما می‌تواند با لمسش به‌عنوان کلید خانه هم مورد استفاده قرار گیرد. هنگامی که نمایشگر گوشی خاموش است و گوشی در حالت قفل قرار دارد، با لمس این کلید، نمایشگر گوشی روشن می‌شود و البته اگر انگشتتان شناسایی شود، حتما قفل گوشی هم برایتان گشوده خواهد شد.

عملیات شناساندن انگشت در بخش تنظیمات One A9 کمی بیشتر از آن چیزی که انتظار داشتیم به طول انجامید؛ اما گوشی هنگام شناسایی انگشت، عملکرد بی‌نقصی دارد. این سنسور به‌صورت 360 درجه است و می‌تواند نهایتا تا 5 انگشت شما را شناسایی کند.


انرژی لازم این گوشی را یک باتری غیرقابل‌تعویض 2150 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌کند. این باتری با توجه به نمایشگر و تراشه‌ی کم‌مصرف A9 می‌تواند تا 17 روز، گوشی را در حال آماده‌به‌کار نگه‌دارد؛ همچنین به لطف تراشه‌ی اسنپدراگون 617 و با فناوری شارژ سریع، باتری A9 در مدت 30 دقیقه تا 60 درصد شارژ می‌شود.



دوربین

برای دوربین اصلی One A9 هم مثل اکثر گوشی‌های لوکس بازار از سنسور‌های شرکت سونی استفاده‌ شده تا نهایت کیفیت در تصاویر ثبت‌شده وجود داشته باشد. این سنسور با شماره مدل IMX241 Exmor RS می‌تواند تصاویری با رزولوشن 13 مگاپیکسل ثبت کند. قبل‌تر از سنسور‌هایی با این رزولوشن در گوشی‌های One E9s و One M8s استفاده ‌شده بود؛ اما این سنسور که از نوع CMOS است و دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 دارد، تصاویر شفاف‌تر و باکیفیت‌تری را در مقایسه با دو گوشی قبلی  HTCثبت می‌کند. رنگ‌پریدگی در این تصاویر دیده نمی‌شود؛ اما کیفیت تصاویر نسبت مستقیمی با نور محیط دارد. عملکرد فلش LED با نور دوگانه هم در نوع خودش جالب است و می‌تواند تراز سفیدی تصاویر را به‌خوبی کنترل کند. برای این دوربین، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر هم در نظر گرفته ‌شده و این کمک می‌کند تا تصاویر ثبت‌شده بدون لرزش باشند. امکاناتی مثل عکاسی پی‌در‌پی، HDR، پاناروما، تشخیص چهره و ذخیره‌ی تصاویر با فرمت RAW هم برای دوربین One A9 در نظر گرفته‌ شده است.

رابط کاربری دوربین ساده است، کلید‌های مجازی عکاسی و فیلم‌برداری کنار هم قرار گرفته‌اند. حالت‌های زیادی برای عکاسی و فیلم‌برداری برای این گوشی در نظر گرفته نشده‌اند. حالت‌ عکاسی «پیشرفته» (Pro) تمام تنظیمات دستی مثل تنظیم تراز سفیدی، تنظیم زمان بازبودن دیافراگم، تنظیم فوکوس، میزان جذب نور و تنظیم میزان ISO را برای ثبت بهترین تصاویر در اختیار کاربران قرار داده است.

 

در حالت فیلم‌برداری A9 هم امکان ضبط ویدیوهایی با رزولوشن fullHD و سرعت 30 فریم در ثانیه وجود دارد. در کنار این ویدیوها امکان ضبط ویدیو به‌صورت «صحنه آهسته» (Slow motion) با سرعت 120 فریم بر ثانیه و همچنین «سرعت‌بالا» (HyperLapse) وجود دارد.

دوربین سلفی A9 سنسوری 4 مگاپیکسلی و دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 دارد. برای این دوربین امکانات مناسبی مثل افکت زیبایی و حالت HDR در نظر گرفته ‌شده‌اند. HTC برای این دوربین هم امکان ضبط ویدیوهایی با رزولوشن 1920 در 1080 را در نظر گرفته است.



جمع‌بندی

گوشی اچ‌تی‌سی One A9 با قابی تمام‌فلزی و باتری 2150 میلی‌آمپرساعتی در کنار وزنی مطلوب و ظاهری زیبا می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها در بین گوشی‌های HTC باشد.

این روز‌ها خرید گوشی با ظاهر زیبا و چشم‌نواز، ابعاد مناسب و وزنی معقول به نیاز کسانی تبدیل‌ شده که به زیبایی گوشی‌شان اهمیت می‌‌دهند. البته وقتی گوشی شما در کنار ظاهری خوب، سخت‌افزاری بر پایه تراشه‌ی جدید، کم‌مصرف و پرقدرت اسنپدراگون 617، نمایشگر کم‌مصرف و خوش‌رنگ‌ولعاب با فناوری امولد، امکان اتصال به شبکه‌های 4G، امنیت بالا با داشتن حسگر اثرانگشت دقیق و سریع داشته باشد، حتما رغبتتان برای خریدش بیشتر هم خواهد شد.