معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال
معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال

Apple iPad Air 2 4G Tablet


Apple iPad Air 2 4G Tablet 

 

 


Apple iPad Air 2 4G Tablet 

تبلت اپل مدل iPad Air 2 4G 




معرفی اجمالی محصول

Apple iPad Air 2 4G Tablet



اپل در 25 مهرماه 93 از جدیدترین تبلت‌های محبوب سری ایر خود با نام "آیپد ایر 2" رونمایی کرد. ایر جدید به حسگرهای «تاچ آی‌دی» (Touch ID) اپل مجهز شده و در ضخامت نیز کاهش فوق‌العاده‌ای به خود دیده است. تبلت جدید اگرچه شباهت بسیاری به نسل پیشین خود دارد، اما دارای ضخامتی 6.1 میلی‌متری است که نسبت به آیپد ایر اصلی با 7.5 میلی متر ضخامت، 18 درصد کاهش را به خود دیده. این تبلت همچنین از نخستین مدل‌های آیپد است که در رنگ طلایی به بازار خواهد آمد.

ایر 2 در اندازه صفحه نمایش همچنان 9.7 اینچ باقی مانده، اما بدون شک در کیفیت ارتقا پیدا کرده است. LCD، گلس و تاچ سنسور در این تبلت کاملا به یکدیگر پیوسته‌اند و دیگر فاصله‌ای میان آن‌ها مشاهده نمی‌شود. مهم‌تر از همه یک پوشش ضدانعکاسی بر روی صفحه نمایش قرار داده شده که به ادعای اپل می‌تواند تا 56 درصد از میزان انعکاس نور محیط در آن بکاهد. چنین بهبودی خواندن و مشاهده صفحه نمایش در روز و زیر نور آفتاب را آسان‌تر خواهد کرد.

اما گذشته از دارا بودن کمترین میزان ضخامت که اپل در تعریف آن از جمله "باریک‌ترین تبلت دنیا" یاد می‌کند، شاید مهم‌ترین ویژگی جدید ایر جدید در اضافه شدن تاچ آی‌دی باشد. این نخستین باری است که اپل سیستم تاچ آی‌دی خود را بر روی تبلت قرار می‌دهد و حالا توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن در انواع اپلیکیشن‌ها چون برنامه‌های خرید و فروش، امنیتی و دیگر موارد استفاده کنند. اپل همچنین می‌گوید که استفاده از تاچ آی‌دی در آیپد ایر 2 می‌تواند به شما در خریدهای درون برنامه‌ای و خرید اجناس فیزیکی کمک کند. با این حال هنوز مشخص نیست که این گفته به معنای استفاده از آن در خریدهای حضوری فروشگاهی نیز خواهد بود یا تنها به خریدهای آنلاین مربوط می‌شود.

اپل دوربین ایر 2 را نیز به شکل قابل‌ملاحظه‌ای ارتقا بخشیده است. سنسور عقب این تبلت حالا 8 مگاپیکسلی و دارای دیافراگمی f2.4 است. این دوربین ویدیوهای 1080p و اسلوموشن ثبت می‌کند و قابلیت‌هایی چون دوربین پانوراما، ثبت تصاویر در حالت Burst و یا مرور زمان نیز از دیگر ویژگی‌هایی آن است که پیش‌تر در آیفون‌ها شاهد آن‌ها بودیم. دوربین جلو نیز بهبود یافته و حالا صاحب دیافراگم بزرگ‌تر f2.2 شده.

اپل در آیپد ایر 2 از پردازنده جدید A8X بهره برده؛ نسخه ای قدرتمندتر شده نسبت به چیپ A8 به کار رفته در آیفون 6 که 64 بیتی است که به گفته اپل، 40 درصد سریع‌تر از آیپد ایر اصلی با پردازنده A7 عمل می‌کند. تبلت جدید در قدرت گرافیکی نیز پیشرفت بسیار قابل ملاحظه ای را به خود دیده است. کمک پردازنده M8 که پیش‌تر در آیفون 6 معرفی شده بود، در آیپد ایر 2 نیز حضور دارد. این کمک پردازنده در فعالیت‌های تناسب بدن و سلامتی ثبت کننده رفتار بدن شما خواهد بود. اپل ادعا کرده که باتری ایر جدید عمری 10 ساعته دارد.


مشخصات فنی  Apple iPad Air 2 4G Tablet

مشخصات فیزیکی

ابعاد

6.1 × 169.5 × 240 میلی متر

وزن

444 گرم

قابلیت پشتیبانی از سیم کارت

دارد - یک سیم کارت

قطع سیم کارت

سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)

جنس بدنه

آلومینیوم

پردازنده

تراشه مرکزی

Apple A8X with 64bit architecture + M8 motion coprocessor Chipset

مدل پردازنده

Triple-Core CPU

سرعت پردازنده

1.5 گیگاهرتز

پردازنده ‌ی گرافیکی

PowerVR GXA6850 GPU

حافظه

ظرفیت حافظه داخلی

در 3 نوع:

128 گیگابایت

64 گیگابایت

16 گیگابایت

مقدار RAM

2 گیگابایت

نوع رم

DDR3

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

ندارد

صفحه نمایش

نوع

LED-backlit IPS LCD

اندازه

9.7 اینچ

رزولوشن

1536 × 2048 پیکسل

تراکم پیکسلی

264 پیکسل بر اینچ

سایر قابلیت‌ها

مجهز به روکش مقاوم در برابر جذب چربی بر روی سطح نمایشگر

دارای پوشش ضد انعکاسی برای جلوگیری از انعکاس نور محیط در صفحه نمایش

صفحه نمایش رتینا مجهز به پنل IPS

ارتباطات

قابلیت مکالمه

ندارد

شبکه های ارتباطی

G , 3G , 4G2

باند شبکه G2

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 , CDMA 800 / 1900

باند شبکه G3

HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100 ,CDMA2000 1xEV-DO

فناوری‌های ارتباطی

EDGE , GPRS , Wi-Fi , بلوتوث

توضیحات Wi-Fi

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi hotspot

توضیحات بلوتوث

نسخه‌ی 4.2

فن‌آوری مکان‌یابی

A- GPS , GLONASS , GPS

درگاه ارتباطی

Lightning

دوربین

دوربین

دارد

رزولوشن دوربین

8 مگاپیکسل

توضیحات دوربین

دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی iSight به همراه فوکوس خودکار

ضبط ویدیو با کیفیت 1080p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه

ضبط ویدیو با کیفیت 720p و با سرعت 120 فریم بر ثانیه (فیلمبرداری اسلو موشن)

قابلیت ثبت موقعیت مکانی و زمانی (Geo-Tagging)

قابلیت فوکوس لمسی (Touch Focus )

قابلیت تشخیص چهره و لبخند (Face/Smile Detection)

قابلیت عکاسی به صورت HDR و پانوراما

دوربین جلو

دارد

توضیحات دوربین جلو

دوربین دوم ( وب‌کم ) 1.2 مگاپیکسلی

ضبط ویدیو با کیفیت 720p و سرعت 30 فریم بر ثانیه

قابلیت تشخیص چهره (face detection)

قابلیت عکاسی به صورت HDR

سایر مشخصات

حسگرها

اثر انگشت (Fingerprint Sensor)

ژیروسکوپ ( Gyroscope )

سنجش نور محیط ( Light Sensor )

شتاب‌سنج ( Accelerometer )

قطب‌نما (Compass)

بلندگو

استریو

جک 3.5 میلی‌متری صدا

دارد

سیستم عامل

iOS

نسخه سیستم عامل

iOS 8

باتری

باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 27.3 وات-ساعت

کارکرد باتری

حداکثر 10 ساعت در حالت گشت و گذار در اینترنت با وای فای و تماشای ویدیو و پخش موسیقی، حداکثر 9 ساعت در وبگردی از طریق سیمکارت دیتا

امکانات دیگر

دارای سنسور اثر انگشت بر روی کلید Home

مجهز به سیستم Siri بهبود یافته برای دریافت صدا، دستورات زبان طبیعی و دیکته (Siri Natural Language Commands and Dictation)

اقلام همراه تبلت

شارژر , کابل Lightning

www.mtlc.blogsky.com

 

 

 


 نقد و بررسی تخصصی

Apple iPad Air 2 4G Tablet


اپل در 25 مهرماه 1393 از جدیدترین تبلت خود با نام "آیپد ایر 2" رونمایی کرد. پیش از پرداختن به جدیدترین محصول اپل در دنیای تبلت‌ها، بهتر است گام‌های این شرکت در مسیر رسیدن به آیپد ایر 2 را به سرعت مرور کنیم. 

 

اپل از سال 1388 نبض بازار تبلت‌ها را در دست دارد. تقریبا 5 سال پیش بود که این شرکت با نسل اول آیپد چشم‌ها را به خود خیره کرد. در ابتدای امر بسیاری از منتقدان، آیپد را نسخه بزرگ‌تر آیفون می‌دانستند. اما به تدریج نگاه‌ها عوض شد. عموم مردم از این پدیده جدید استقبال کردند و شرکت‌های دیگر هم از این ایده موفق الگو برداشته و تبلت‌های ریز و درشت خود را یکی پس از دیگری روانه بازار کردند. در این مدت اپل دست روی دست نگذاشت و سال به سال آیپد را کامل‌تر کرد. پس از 4 تجربه موفق، سال گذشته اپل از نسل پنجم آیپد پرده برداشت و آن را "آیپد ایر" نامید. آیپد ایر به تنهایی تا پیش از رونمایی از "آیپد ایر 2"، یکه تاز بازار تبلت‌ها بود؛ به طوری که شرکت‌های بزرگ دنیای تکنولوژی سعی داشتند تبلت‌های خود را به استانداردهای آیپد ایر نزدیک کنند.


حال برمی‌گردیم به بحث اول خود یعنی آیپد ایر 2. انتظار ما از نسل دوم آیپد ایر چیست؟ آیا اپل یک محصول "پرفکت" را "پرفکت‌تر" کرده؟!  آیا آیپد ایر 2 همچنان نقش سنگ محک دنیای تبلت‌ها را بازی خواهد کرد؟ ایر 2 نسبت به نسل قبلی‌اش باریک‌تر شده، پردازشگر سریع‌تری دارد، دوربین‌های بهتری دارد و به سنسور اثر انگشت مجهز شده. در ادامه با ما باشید تا در کنار هم این تبلت تمام‌عیار را زیر ذره‌بین ببریم.


طراحی و ساخت

نخستین مشخصه‌ای که با دیدن ایر 2 نظر شما را جلب می‌کند، طراحی زیبا و ظرافت بی‌بدیل آن است. بنابراین، اول از همه به سراغ ضخامت و وزن تبلت می‌رویم. آیپد ایر 2 ضخامتی برابر با 6.1 میلیمتر دارد. این بدان معناست که این تبلت از نسل اول آیپد ایر و همچنین از تمامی دستگاه‌های iOSی دیگر، حتی آیفون 6 پلاس، باریک‌تر است.



باریکی آیپد ایر 2 حقیقتا چشم‌نواز است. برای مقایسه بهتر اشاره می‌کنیم که نسل اول آیپد ایر، سونی اکسپریا Z2 و سامسونگ گلکسی تب S مدل 10.5 اینچی به ترتیب 7.5، 6.4 و 6.6 میلیمتر ضخامت دارند. وزن آیپد ایر 2 نیز کاهش پیدا کرده. این تبلت در مدل وای-فای 437 گرم و در مدل سیمکارت‌خور 444 گرم وزن دارد. نسل قبلی آیپد ایر در دو مدل وای-فای و 4G به ترتیب 469 و 478 گرم وزن داشت.



بدنه آیپد ایر 2 همچون سایر محصولات رده‌بالای اپل، خوش‌ساخت و متشکل از فلز و شیشه است. البته این قضیه به معنی استحکام فولادین تبلت نیست! این تبلت هم مانند هر دستگاه ظریف دیگری نسبت به ضربات و فشار شدید آسیب‌پذیر است.


ایر 2 در 3 رنگ طلایی، نقره‌ای و خاکستری فضایی روانه بازار شده است. در واقع اپل گزینه طلایی را به انتخاب‌های خریداران اضافه کرده. در نسل قبلی آیپد ایر خبری از رنگ طلایی نبود. طراحی بسیار ظریف و شیک، کیفیت ساخت خوب و رنگ‌های سنگین و زیبا و دکمه Home دایره‌ای و مینیمال، آیپد ایر 2 را از لحاظ طراحی و ساخت به تبلتی بی‌نظیر تبدیل کرده است.



با نگاهی به نمای روبرویی تبلت، سنسور اثر انگشت موسوم به تاچ آی‌دی (Touch ID) را بر روی دکمه هوم (Home) آیپد ایر می‌بینید. پس از آیفون 5s، آیفون 6 و آیفون 6 پلاس، این بار نوبت آیپد ایر 2 رسیده تا از دکمه هوم باز‌طراحی‌شده اپل میزبانی کند. این دکمه، بسیار ظریف و ساده طراحی شده؛ با این حال همین یک اِلِمان کوچک، هیبت کل دستگاه را به کلی تغییر کرده و چهره‌ای جدید به آیپد ایر 2 داده است.


 با در دست گرفتن تبلت در حالت عمودی، دکمه‌های فلزی تنظیم صدا را بر روی لبه سمت راست می‌بینید. در کمال تعجب، دکمه سوئیچ قطع و وصل صدا در سمت راست تبلت مشاهده نمی‌شود. گویا اپل به کلی قید این دکمه دوست داشتنی را زده. باز هم مثل همیشه خبری از شیار کارت حافظه نیست. از قرار معلوم دیگر باید از غُر زدن در مورد عدم امکان افزایش حافظه از طریق microSD دست برداریم. اپل سیاست‌های خود را دارد و با همین سیاست‌ها موفقیت‌های خود را سال به سال تکرار می‌کند.



بلندگوهای استریوی تبلت بر روی لبه پایینی تعبیه شده‌اند. محل قرارگیری بلندگوها از دید ما ایده‌آل نیست. برای مثال در هنگام تماشای فیلم و با گرفتن تبلت در حالت افقی، احتمال پوشانده شدن این بلندگوها توسط دست زیاد است. در ضمن درگاه ارتباطی این تبلت مانند گذشته، لایتنینگ (Lightning) است و کماکان متاسفانه از USB on The Go پشتیبانی نمی‌شود. دکمه‌های پاور و جک 3.5 میلیمتری هدفون بر روی لبه بالایی جا خوش کرده‌اند.


سخت‌افزار و نرم‌افزار

پیش از آغاز بحث در مورد مشخصات سخت‌افزاری آیپد ایر 2، باید بگوییم که ما با یکی از قَدَرترین دستگاه‌های iOSی مواجه هستیم. اپل برای ایر 2 سنگ‌تمام گذاشته و این تبلت را به چیپ‌ست قدرتمند A8X و پردازشگر کمکی M8 مجهز کرده. این چیپ جدید میزبانی یک پردازشگر سه هسته‌ای با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز را بر عهده دارد. چیپ A8X قدرت پردازش گرافیکی بالاتری نسبت به چیپ A8 به کار رفته در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را دارد. از این رو می‌توان گفت که آیپد ایر 2 تا این لحظه صاحب بهترین چیپ‌ست شرکت اپل شده است. اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود؛ آیپد جدید به 2 گیگابایت رم مجهز شده. این قضیه جهشی بزرگ برای تبلت‌های اپل به شمار می‌رود.



در هر دو بنچمارک GeekBench 3 و Basemark OS II، آیپد ایر 2 توانسته بالاترین جایگاه را از آن خود کند و به راحتی هر دو مدل 8.4 و 10.5 اینچی گلکسی تب S و همچنین تبلت تحسین شده نکسوس 9 را پشت سر بگذارد. نتایج بنچمارک‌های GFX نیز حاکی از آن است که از لحاظ قدرت پردازش گرافیکی، ایر 2 توانسته از تمام رقبای قدر، چه اسمارتفون و چه تبلت، پیشی بگیرد. اگر بگوییم آیپد ایر 2 بهترین پلتفرمی است که تا این لحظه اهالی کوپرتینو برای سیستم‌عامل iOS تدارک دیده‌اند، بیراه نگفته‌ایم.

صحبت از iOS به میان آمد. ایر 2 همراه با نسخه 8.1 سیستم‌عامل iOS رونمایی شد. این نسخه از iOS، حداقل از لحاظ ظاهری، تغییرات کمی نسبت به نسخه قبلی به خود دیده. در این نسخه، نوتیفیکیشن‌ها و ویجت‌ها تعاملی‌تر شده‌اند. در ضمن اپل در کنار کیبورد استاندارد خود، امکان نصب کیبوردهای دیگر را هم ایجاد نموده است. اپل با قابلیت جالبی موسوم به Handoff and Continuity در نظر دارد حلقه بین محصولاتش را تکمیل کند. این قابلیت ارتباط بین iOS و OS X را تضمین می‌کند. تصور کنید که آیفون شما زنگ می‌زند، اگر شما در یک شبکه وای-فای واحد باشید، در این صورت آیپد شما هم زنگ خواهد خورد. حتی پیامک‌ها هم بر روی آیپد قابل دریافت هستند. از سوی دیگر هر کاری را که در آیپد در حال انجامش هستید، می‌توانید بدون کوچک‌ترین دردسری در کامپیوتر‌های مک مجهز به نسخه Yosemite سیستم عامل OS X ادامه دهید. حتی با آیپد یا کامپیوتر مک خود می‌توانید به تماس‌های وارد شده به آیفون پاسخ دهید. این ویژگی به نوعی شبیه به قابلیت SideSync در سامسونگ گلکسی تب S است. این قابلیت به کاربران گلکسی S5 اجازه می‌دهد تا اسمارتفون خود را از طریق تبلت گلکسی تب S کنترل کنند.


با این حال هنوز هم در iOS 8 (و حتی iOS 8.1) از قابلیت‌های مالتی‌تسکینگ و چندپنجره‌ای موجود در برخی تبلت‌های اندرویدی خبری نیست.

 

سنسور اثر انگشت

اپل بالاخره پای سنسور اثر انگشت تاچ آی‌دی (Touch ID) را به آیپدهای خود باز کرد. این سنسور برای اولین بار در آیفون 5s مشاهده شد. امسال آیفون 6، آیفون 6 پلاس، آیپد مینی 3 و آیپد ایر 2 هم صاحب تاچ آی‌دی شدند. این سنسور که در دکمه هوم (Home) دستگاه تعبیه شده، تنها با یک لمس کوتاه، اثر انگشت شما را تشخیص می‌دهد. تاچ آی‌دی در باز کردن قفل تبلت، خرید از آی‌تیونز و سایر اپلیکیشن‌های مرتبط، به کارتان خواهد آمد.



تاکنون محصولات شرکت‌های مختلفی نظیر سامسونگ، اچ‌تی‌سی و هوآوی به سنسور اثر انگشت مجهز شده‌اند. اما باید اذعان کرد که عملکرد تاچ آی‌دی اپل از سایرین کم‌نقص‌تر است. البته از دید ما وجود این سنسور در آیفون‌ها، منطق و کاربرد بیشتری دارد. ما آیفون را در یک جهت در دست می‌گیریم و معمولا سنسور اثر انگشت آن در قسمت پایین است؛ اما در آیپد احتمال این که با توجه به نحوه در دست گرفتن تبلت، سنسور در چپ، راست یا بالا باشد، زیاد است. بنابراین استفاده از تاچ آ‌ی‌دی در آیپد به سادگی کار با آن در آیفون نیست (مگر اینکه تک تک انگشتان خود را برای دستگاه تعریف کنید!). البته نکته امیدوارکننده اینجاست که شما می‌توانید انگشت خود را از هر جهتی بر روی کلید هوم بگذارید و از این حیث محدودیتی ندارید.



در ضمن قابلیت Apple Pay هم به آیپد ایر 2 و آیپد مینی 3 راه پیدا کرده. گرچه یادآوری می‌کنیم که این دو تبلت، بر خلاف آیفون‌های جدید، از چیپ NFC بی‌بهره‌اند. بنابراین استفاده از قابلیت Tap and Pay در یک فروشگاه فیزیکی منتفی است. در واقع شما باید اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد آیپد کرده و در خرید‌های آنلاین از قابلیت Apple Pay استفاده کنید.

   

نمایشگر

آیپد ایر 2 همچون نسل قبلی آیپد ایر، صفحه‌نمایشی 9.7 اینچی با رزولوشن 1536 × 2048 پیکسل دارد. بنابراین از حیث اندازه و رزولوشن هیچ چیز تغییر نکرده. اما با این حال، کیفیت کلی نمایشگر بهبود یافته. در این تبلت شیشه صفحه‌نمایش، سنسور لمس صفحه و  LCD به یکدیگر پیوسته‌اند، به طوری که فاصله‌ای بین LCD و شیشه محافظ وجود ندارد؛ 



درست مثل این است که شما مستقیما در حال لمس خود پیکسل‌ها هستید! البته این تکنولوژی، پیش‌تر، و از زمان آیفون 4، در آیفون‌های اپل پیاده شده بود؛ اما این اولین بار است که در آیپدهای اپل شاهد این ترفند تکنولوژیک هستیم. این کار باعث شده نمایشگر آیپد ایر 2 با همان رزولوشن نسل قبلی، تصاویر را تا حدودی با کیفیت‌تر و زنده‌تر نمایش دهد. اپل همچنین ادعا کرده که تکنولوژی به کار رفته در این تبلت می‌تواند تا 56 درصد از میزان انعکاس نور محیط در صفحه‌نمایش بکاهد. چنین بهبودی، مشاهده صفحه‌نمایش در روز و زیر نور آفتاب را آسان‌تر می‌کند.



دوربین

چه بخواهیم چه نخواهیم، عکاسی و فیلمبرداری با تبلت دیگر خجالت ندارد! سال به سال به تعداد افرادی که تبلت-به-دست در کوچه، خیابان یا مناظر طبیعی در حال عکاسی یا فیلمبرداری هستند اضافه می‌شود. اپل هم مثل سامسونگ از این قضیه مطلع است و از این رو در بهبود عملکرد دوربین‌های تبلت جدید خود کم نگذاشته.



سنسور iSight آیپد ایر 2، نسبت به آیپد ایر سال گذشته، بهبودهایی یافته است. سنسور 5 مگاپیکسلی آیپد ایر جای خود را به سنسور 8 مگاپیکسلی آیپد ایر 2 داده. قابلیت‌هایی نظیر اسلوموشن یا فیلمبرداری آهسته (slow-mo)، تایم لپس (Time Lapse)، تشخیص چهره (Face Detection) و ثبت تصاویر متوالی (Burst Mode) نیز به بهترین شکل در این تبلت کار می‌کنند. شما می‌توانید در حالت اسلوموشن با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری کنید. همچنین آیپد ایر 2 می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 1080p را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند.



پردازشگر قدرتمند A8X نیز به پردازش بهتر و سریع‌تر تصاویر گرفته شده کمک زیادی می‌کند. دوربین این تبلت به فوکوس خودکار مجهز شده، اما با این وجود، ما عملکرد فوکوس خودکار آیفون‌های جدید اپل را ترجیح می‌دهیم. مثل آیپد‌های قبلی، در آیپد ایر 2 هم خبری از فلش LED در کنار دوربین نیست. کیفیت تصاویر گرفته شده و ویدیوهای ثبت شده با دوربین ایر 2 برای یک تبلت، فوق‌العاده عالیست و نمی‌توان ایراد خاصی به عملکرد آن وارد کرد.



مگاپیکسل دوربین جلویی (یا همان دوربین FaceTime) همچنان در عدد 1.2 باقی مانده؛ اما سنسور این دوربین از نظر عملکرد در محیط‌های کم‌نور، عملکرد بهتری را نسبت به آیپد نسل قبل از خود نشان می‌دهد.





باتری

در مورد شارژدهی آیپد ایر 2، اول از همه به سراغ ادعای خود اپل می‌رویم. این شرکت گفته است که باتری ایر 2 می‌تواند 10 ساعت شارژدهی کند. این رقم با رقم سال قبل آیپد ایر کاملا برابری می‌کند. اپل، امسال آیپد ایر 2 را باریک‌تر و به طبع، با باتری کوچک‌تری روانه بازار کرده. ظرفیت باتری آیپد ایر 2، حدود 27 وات-ساعت است؛ این در حالی است که ظرفیت باتری نسل قبلی آیپد تقریبا 32 وات-ساعت بود. اما در عمل این قضیه به کاهش شارژدهی باتری نسل دوم آیپد ایر منجر نشده. باتری‌های هر دو تبلت ایر و ایر 2 به طور متوسط می‌توانند حدود 11 ساعت ویدیو را به طور مستمر بخش کنند. در کاربری عادی شاید بتوانید بر روی 2 یا 3 روز شارژدهی باتری تبلت هم حساب باز کنید.



جمع‌بندی

باید پذیرفت که آیپد به خودی خود محصولی کامل و تمام‌عیار است. این در حالیست که آیفون هنوز مراحل تکاملی خود را سپری می‌کند. آیپد ایر 2 نسبت به نسل اول آیپد ایر، ظرافت بیشتر، قدرت پردازشی بالاتر، نمایشگر و دوربین‌های بهتری دارد. تعبیه سنسور اثر انگشت تاچ آی‌دی در این تبلت هم به نوبه خود بسیار خوشحال‌کننده است. یک سوال اساسی مطرح است. آیا با وجود این بهبودهای نسبی، آیپد ایر 2 ارزش خریدن دارد؟ جواب هم مثبت است و هم منفی. آیپدها، به خصوص آیپدهای دو سال اخیر، ذاتا دستگاه های با ارزش و دوست‌داشتنی‌ای هستند. آیپد ایر 2 هم که جایگاهش مشخص است و با قاطعیت بهترین آیپد ساخته شده تا این لحظه لقب گرفته. بنابراین اگر برای اولین بار می‌خواهید نسبت به خرید آیپد اقدام کنید و از طرفی تفاوت قیمتی این نسل از آیپد با نسل قبل برایتان ناچیز است، شاید بهتر باشد مستقیم به سراغ همین تبلت بروید. این دستگاه، مثل یک لپتاپ، تا چند سال نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. اما اگر هدف شما از خرید آیپد، تماشای ویدیو، مطالعه و استفاده از اپلیکیشن‌های متداول و اجرای بازی‌های معمول باشد، ایر 2 بسیار فراتر از نیازهای شما خواهد بود. شاید نسل‌های قبلی آیپد هم بتوانند نیاز شما را به بهترین شکل برطرف کنند.