معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال
معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال

Samsung Galaxy Tab S2 8.0 New Edition LTE 32GB Tablet



Samsung Galaxy Tab S2 8.0 New Edition LTE 32GB Tablet



 

 

Samsung Galaxy Tab S2 8.0 New Edition LTE 32GB Tablet

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S2 8.0 New Edition LTE ظرفیت 32 گیگابایت





معرفی اجمالی محصول

Samsung Galaxy Tab S2 8.0 New Edition LTE 32GB Tablet


معمولا رونمایی محصولات شرکت‌های بزرگ دنیا سروصدای زیادی به پا می‌کند؛ اما شرکت «سامسونگ» بدون هیچ هیاهو و هیجان خاصی، مدل‌های ارتقایافته و به‌روز شده‌ی تبلت «گلکسی تب S2» را رونمایی کرد. تفاوت نسل جدید و قدیم تب S2 به‌قدری کم است که سامسونگ حاضر نشده است از نام Galaxy Tab S3 برای این محصول استفاده کند. تنها تفاوت تب S2 جدید نسبت به تب S2 قدیم به ارتقای تراشه و سیستم‌عامل آن مربوط می‌شود. تب S2 جدید به تراشه‌ی اسنپدراگون 652 مجهز شده است که عملکرد بهتری نسبت به اگزینوس 5433 دارد. این در حالی است که عملکرد تراشه‌ی گرافیکی (GPU) مدل‌های جدید، اندکی از مدل‌های قدیم ضعیف‌تر است. 


همچنین تب S2 جدید از اندروید مارشملو (نسخه‌ی 6.0.1) بهره می‌برد. دیگر مشخصات ظاهری و فنی این محصول نسبت به نسل قبلی هیچ تغییری نکرده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این تبلت می‌توان به نمایشگر 8 اینچی سوپرامولد با کیفیت 1536 × 2048 پیکسل، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی به همراه دوربین دوم 2.1 مگاپیکسلی، سه گیگابایت حافظه‌ی رم، 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD اشاره کرد. همچنین حسگر اثرانگشت این محصول با کلید هوم (خانه) ادغام شده است که عملکرد قابل‌قبولی دارد.

سامسونگ با تولید این تبلت توانست بهترین تبلت اندرویدی بازار را بهبود بخشد. درمجموع باید گفت که اگر به دنبال یکی از برترین تبلت اندرویدی بازار هستید و درحال‌حاضر از کاربران گلکسی تب S نیستید، این محصول می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌هایتان باشد. 



مشخصات فنی  Samsung Galaxy Tab S2 8.0 New Edition LTE 32GB Tablet

مشخصات فیزیکی

ابعاد

5.6 × 134.8 × 198.6 میلی متر

وزن

272 گرم

قابلیت پشتیبانی از سیم کارت

دارد - یک سیم کارت

قطع سیم کارت

سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)

جنس بدنه

بدنه‌ای پلاستیکی با چارچوب فلزی

پردازنده

تراشه مرکزی

Snapdragon 652 Chipset

مدل پردازنده

Cortex-A53 Quad-Core + Cortex-A72 Quad-Core CPU

سرعت پردازنده

1.4 و 1.8 گیگاهرتز

پردازنده ‌ی گرافیکی

Adreno 510 GPU

حافظه

ظرفیت حافظه داخلی

32 گیگابایت

مقدار RAM

3 گیگابایت

نوع رم

DDR3

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

microSD

حداکثر ظرفیت کارت حافظه جانبی

128 گیگابایت

صفحه نمایش

نوع

AMOLED

اندازه

8.0 اینچ

رزولوشن

1536 × 2048 پیکسل

تراکم پیکسلی

320 پیکسل بر اینچ

سایر قابلیت‌ها

نمایشگر لمسی خازنی با تکنولوژی Super AMOLED

قابلیت دریافت چند لمس همزمان

ارتباطات

قابلیت مکالمه

دارد

شبکه های ارتباطی

2G , 3G , 4G

باند شبکه G2

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

باند شبکه G3

HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

باند شبکه G4

LTE 700 / 800 / 850 / 900 / 1800 / 1900 / 2100 / 2600

فناوری‌های ارتباطی

EDGE , GPRS , OTG , Wi-Fi , بلوتوث

توضیحات Wi-Fi

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac MIMO (2.4GHz/5GHz), Wi-Fi Direct

توضیحات بلوتوث

نسخه‌ی 4.1

فن‌آوری مکان‌یابی

GPS

درگاه ارتباطی

microUSB

دوربین

دوربین

دارد

رزولوشن دوربین

8 مگاپیکسل

توضیحات دوربین

دوربین پشتی با کیفیت 8 مگاپیکسل و با رزولوشن 2448 × 3264 پیکسل

قابلیت ثبت موقعیت مکانی و زمانی عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده (Geo-Tagging)

قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1440p با سرعت 30 فریم بر ثانیه

فوکوس خودکار ( Auto Focus )

عکاسی پانوراما و HDR

دوربین جلو

دارد

توضیحات دوربین جلو

دوربین جلویی ( وب‌کم ) با کیفیت 2.1 مگاپیکسل

سایر مشخصات

حسگرها

اثر انگشت (Fingerprint Sensor)

ژیروسکوپ ( Gyroscope )

سنجش نور محیط ( Light Sensor )

شتاب‌سنج ( Accelerometer )

قطب‌نما (Compass)

بلندگو

استریو

جک 3.5 میلی‌متری صدا

دارد

سیستم عامل

Android

نسخه سیستم عامل

6.0 Marshmallow

باتری

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت

کارکرد باتری

حداکثر 8 ساعت در استفاده‌ی ترکیبی و مداوم

اقلام همراه تبلت

دفترچه‌ راهنما , شارژر , کابل USB

www.mtlc.blogsky.com

 

 

 

نقد و بررسی تخصصی

Samsung Galaxy Tab S2 8.0 New Edition LTE 32GB Tablet




مثل گوشی‌ها، تبلت‌ها هم در رقابتی تنگاتنگ برای باریک‌تر شدن و سبک‌تر شدن قرار دارند. در چند سال اخیر سازندگان تبلت‌ها، تمام سعی خود را به کار بسته‌اند تا محصولی را که سالانه به‌عنوان پرچم‌دار به جهانیان معرفی می‌کنند، از ضخامت و وزن کمی برخوردار باشد.



طراحی و ساخت


با نگاهی به جدول مشخصات تبلت گلکسی تب S2 می‌توان دریافت که سامسونگ توانسته تا حد زیادی برنده‌ی بازی ضخامت و وزن باشد. تب S2 دارای ضخامت شگفت‌انگیز 5.6 میلی‌متر است. این عدد سبب شد تا تب S2 را از دو تبلت برتر حال حاضر جهان یعنی اپل آی‌پد ایر2 و سونی اکسپریا Z4 (با 6.1 میلی‌متر ضخامت) باریک‌تر باشد. همچنین سامسونگ توانسته هنرنمایی خود را در وزن هم به رخ جهانیان بکشد. نسخه‌ی9.7 اینچی گلکسی تب S2 (نسخه‌ی با قابلیت استفاده از سیم‌کارت) وزنی در حدود 389 گرم دارد که از ایر2 هم سبک‌تر است. اما این موضوع هرگز به معنای وزن زیاد ایر2 نیست؛ چراکه هنوز تبلت ایر2 با 444 گرم وزن (نسخه‌ی LTE) جزو سبک‌ترین تبلت‌های جهان است.


مدیران شرکت سامسونگ بر این باورند که تبلت‌های گلکسی تب S2، باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت‌های تولیدشده در اندازه‌‌های مختلف به حساب می‌آیند.




می‌توان گفت که نسخه‌ی 8 اینچی گلکسی تب S2 نسبت به نسل قبلی، عریض‌تر و کوتاه‌تر شده و نسخه‌ی 9.7 اینچی آن درمجموع در مقایسه با نسل گذشته کوچک‌تر شده است. نسخه‌ی WiFi گلکسی تب S2 مدل 8.0 اینچی 265 گرم و مدل 9.7 اینچی آن عدد 389 گرم وزن دارند. بدین‌صورت هر دو مدل از نسل‌های قبلی خود سبک‌تر هستند. گلکسی تب S2 در سه رنگ سفید، مشکی و طلایی معرفی شده است.




برخلاف گلکسی تب S که بدنه‌ی آن از نوع پلاستیک بافت‌دار بود، جنس بدنه‌ی تبلت‌های گلکسی تب S2 از ترکیب پلاستیک ساده و فلز است. قاب پشتی این تبلت از جنس پلاستیک مات است که اثر انگشت کمی روی آن می‌ماند. همچنین لبه‌های این تبلت فلزی طراحی شده‌اند. ازاین‌رو می‌توان تب S2 را تبلتی خوش‌ساخت‌تر از تب S دانست. اما خوش‌ساخت‌تر بودن این محصول، لزوما به معنای زیبایی بیشتر آن نیست.




هر دو نسخه‌ی گلکسی تب S2 برای در دست گرفتن عمودی طراحی شده‌اند. با در دست گرفتن تبلت در این وضعیت، کلیدهای پاور و کم‌وزیاد کردن صدا را بر لبه‌ی سمت راست خواهید دید. در پایین این کلیدها، شیارهای سیم‌کارت و microSD وجود دارند که با درپوشی هم‌جنس با بدنه پوشانده شده‌اند. بر لبه‌ی پایین دستگاه دو اسپیکر استریو به همراه درگاه microUSB و جک استاندار 3.5 میلی‌متری به چشم می‌خورد. اسپیکرهای این تبلت در محیط‌های داخلی (نظیر اتاق) عملکرد مطلوب و قابل قبولی دارند. درست همانند گلکسی تب S، روی قاب پشتی این محصول هم دو دکمه‌ی کوچک قرار دارد. این دکمه‌ها برای چفت شدن کاور به قاب پشتی تبلت طراحی شده‌اند. اما این دکمه‌های تا زمانی کاربردی خواهند بود که شما بخواهید از کاور استفاده کنید. در صورت عدم استفاده‌ی کاور، قاب پشتی این تبلت چندان برایتان چشم‌نواز و زیبا نخواهد بود. علاوه بر این، بر بالای این قاب یک حسگر 8 مگاپیکسلی به همراه لوگوی Samsung به چشم می‌خورد.




صفحه‌نمایش


می‌توان گفت که بزرگ‌ترین تغییر به وجود آمده در پرچم‌دار تبلت‌های سامسونگ در سال 2015 مربوط به نسبت به تصویر نمایشگر آن می‌شود. گلکسی تب S2 در دو نسخه و با اندازه‌ی نمایشگرهای 8 و 9.7 اینچی عرضه شده که نسبت تصویر 4 به 3 دارند؛ نسبت تصویری که پیش‌ازاین در تبلت آی‌پد ایر2 شرکت اپل و تمام تبلت‌های این شرکت دیده بودیم. همان‌طور که می‌دانید شرکت سامسونگ پیش‌ازاین در تبلت گلکسی تب S (نسخه‌ی 10.5 اینچی) از نسبت تصویر سنتی 16 به 10 استفاده کرده بود.



اما در مورد تب S2، سامسونگ کاملا تغییر رویه داد و با مطالعاتی که بر روی رفتار کاربران و تحلیل نیازهایشان انجام داد، تصمیم گرفت تبلت تب S2 را به شکل مربعی‌تر از نسل پیشین خود تغییر دهد. به‌عبارت‌دیگر تب S2 از حالت مستطیلی شکل به مربعی شکل تغییر وضعیت داده است. حال بیایید با هم مرور کنیم که آیا واقعا تبلت‌های با نسبت تصویر 4 به 3 مزیتی نسبت به تبلت‌های با نسبت تصویر 16 به 10 (یا 9) دارند؟ یا این‌که سامسونگ با این کار خود صرفا خواسته تا از شرکت اپل پیروی کند؟


 


به‌طورکلی؛ تبلت‌های با نسبت تصویر 4 به 3 برای انجام بازی‌های گوناگون، وب‌گردی و خصوصا مطالعه، فضای بیشتری را به شما اختصاص می‌دهد ولی مجبور خواهید بود برای تماشای فیلم، دو نوار مشکی را در بالا و پایین نمایشگر تحمل کنید. به بیان ساده‌تر، نسبت تصویر 16 به 10 که پیش‌ازاین شرکت سامسونگ، نمایشگر اکثر تبلت‌هایش را بر اساس آن می‌ساخت، برای تماشای فیلم مناسب‌تر بود. با تغییر نسبت تصویر تبلت‌های سری گلکسی تب S از 16:10 به 4:3 می‌توان دریافت که عقیده‌ی شرکت کره‌ای سامسونگ بر این بوده که مردم کمتر با تبلت‌های‌شان فیلم می‌بینند و بیشتر از آن برای مطالعه و وب‌گردی استفاده می‌کنند! فراموش نکنید که نسبت تصویر 4 به 3 هرگز در میان تبلت‌های اندرویدی، ناشناخته و نادر به حساب نمی‌آید. به‌عنوان‌مثال تبلت نکسوس 9 (ساخت شرکت HTC) از نسبت تصویر مشابه 4 به 3 برخوردار بود.


گلکسی تب S2 دارای نسبت تصویر 4 به 3 است که نسبت به نسل گذشته‌ی خود مربعی‌تر شده است.

مطالعه‌ی محتوای دیجیتال ازجمله کتاب و مجله، همچنین خواندن صفحات وب در نمایشگر این تبلت، کاری بسیار راحت و ساده‌ای است. به‌صورت موجز باید بگوییم که این نسبت تصویر برای انجام مطالعه بهینه شده. همچنین سامسونگ برای مطالعه‌ی راحت‌تر کاربران در این تبلت از حالت Reading mode استفاده کرده است. با فعال کردن این حالت، رنگ نمایشگر به زرد متمایل خواهد شد تا چشم کاربران در حین خواندن مطالب، کمتر خسته شود.



جالب است بدانید که شباهت‌های گلکسی تب S2 و آی‌پد ایر2 تنها به نسبت تصویر نمایشگرهایشان ختم نمی‌شود. سامسونگ، امسال اندازه‌ی صفحه‌نمایش دو تبلت S2 را به اندازه‎‌ی دو تبلت آی‌پد مینی و آی‌پد ایر اینچ درآورده است. (8 و 9.7 اینچ) علاوه بر این، سامسونگ از وضوح تصویر مشابه 2048 × 1536 پیکسل که پیش‌ازاین در آی‌پدهای ایر2 و مینی3 شرکت اپل دیده بودیم، برای تبلت‌های تب S2 استفاده کرده است. بدین ترتیبت می‌توان گفت که با یکسان بودن اندازه‌ی نمایشگر و رزولوشن تبلت‌های تب S2 (نسخه‌ی 9.7 اینچی) و آی‌پد ایر2، این دو تبلت از تراکم پیکسلی مشابهی برخوردارند. نمایشگر گلکسی تب S2 دارای تراکم پیکسل 264 پیکسل بر هر اینچ است که با وجود کاهش تراکم پیکسلی نسبت به نسل گذشته‌ی خود، همچنان از کیفیت کم‌‌نظیری برخوردار است.





به‌طورکلی، نمایشگر تب S2 بیشتر برای مطالعه و مرورگری وب مناسب است تا تماشای فیلم.

اگر به خاطر داشته باشید، پرچم‌دار سال گذشته‌ی تبلت‌های سامسونگ یعنی گلکسی تب S دارای نمایشگر خیره‌کننده‌ای بود. نمایشگر این تبلت از تکنولوژی SuperAMOLED بهره می‌برد و وضوح تصویر بالای 1600 × 2560 پیکسل را به تصویر می‌کشید. این نمایشگر تصاویر را با بیشترین جزییات ممکن به نمایش درمی‌آورد و بهترین رنگ‌های ممکن را تولید می‌کرد. البته ما چندان در مورد حالت نمایشگر Adaptive display نمایشگر این تبلت به وجد نیامده بودیم؛ چراکه رنگ‌ها تا مقدار زیادی به‌صورت اشباع‌شده نمایش داده می‌شدند. حال باید گفت که داستان در مورد تب S2 هم کم‌وبیش مشابه با تب S است. نمایشگر این تبلت از خانواده‌ی SuperAMOLED ها است و به‌صورت پیش‌فرض، تصاویر در حالت Adaptive display نشان داده می‌شوند. اما با این تغییر که کاربران می‌توانند حالت نمایشگر را از منوی تنظیمات تغییر دهند. لازم به ذکر است که اندکی رنگ سفید نمایشگر در حالت Adaptive display به آبی متمایل است.



سخت‌افزار و باتری


مطابق با انتظار، شرکت سامسونگ قدرت پردازشی بالایی را برای بهترین تبلت خود به کار گرفته است. هر دو نسخه‌ی گلکسی تب S2  (نسخه‌های 8 و 9.7 اینچی) به تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون 652 مجهز شده‌اند. همچنین دو پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با فرکانس‌های 1.4 و 1.8 گیگاهرتز به همراه رم سه گیگابایتی این تراشه را همراهی می‌کنند.

حال بیایید، بحث نسخه‌ی تراشه و پردازنده‌های استفاده‌شده در این تبلت را کنار بگذاریم و به بحث پیرامون کارایی عملی این تبلت بپردازیم. اگر به یاد داشته باشید، یکی از نقاط ضعف گلکسی تب S پردازنده نسبتا ضعیف آن بود که باعث مکث‌های اندکی در حین کار با این تبلت می‌شد. اما داستان در مورد تبلت تب S2 اندکی متفاوت است. به لطف پردازنده‌ی قدرتمندتر و رابط کاربری بهینه‌ شده؛ این تبلت نسبت به نسل گذشته‌ی خود عملکرد کم نقص و روانی دارد. این تبلت توانست در استفاده‌ی چندروزه‌ی ما، تجربه‌ی کاری بی‌نظیری را چه در انجام کارهای روزانه‌ی سبک و چه در انجام کارهای نیمه سنگین و سنگین، نظیر چندوظیفگی به همراه داشته باشد.



درحالی‌که دو گوشی گلکسی S6 و S6 Edge فاقد شیار کاربردی microSD بودند، گلکسی تب S2 از وجود این شیار بهره می‌برد و کاربران می‌توانند حداکثر تا 128 گیگابایت به ظرفیت این دستگاه اضافه کنند. لازم به ذکر است که این تبلت در دو نسخه و با ظرفیت‌های 32 و 64 گیگابایتی تولید شده‌ که مدل 32 گیگابایتی آن حدود 25 گیگابایت حافظه در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

علاوه بر این تبلت گلکسی تب S2 در دو نسخه‌ی WiFi و 4G  دارد. نسخه‌ی 4G این تبلت به یک شیار سیم‌کارت نانو مجهز شده که به کاربران امکان مکاله هم می‌دهد. از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی این دستگاه می‌توان به GPS، بلوتوث نسخه‌ی 4.1 و WiFi اشاره کرد.

شرکت سامسونگ به‌جای افزایش ظرفیت باتری تبلت تب S2 نسبت به نسل گذشته‌اش، به‌طور عجیبی ظرفیت باتری آن را کاهش داده است. البته این کاهش ظرفیت برای ما جای هیچ‌گونه تعجبی نداشت؛ چراکه اندازه و ضخامت تبلت تب S2 نسبت به تب S کوچک‌تر شده است. ظرفیت باتری نسخه‌ی 8 اینچی این تبلت از 4900 به 4000 میلی‌آمپرساعت کاهش پیدا کرده است. اما کاهش اصلی مربوط به نسخه‌ی 9.7 اینچی این تبلت می‌شود، جایی که ظرفیت آن از 7900 به 5870 میلی‌آمپرساعت رسیده است.



با وجود کاهش ظرفیت 2000 میلی‌آمپرساعتی باتری نسخه‌ی 9.7 اینچی تب S2 نسبت به نسل گذشته‌اش، همچنان شاهد شارژدهی مناسب این دستگاه هستیم.

تب S2 توانست با استفاده‌ی ترکیبی تا بیش از یک روز شارژ نگه دارد که این میزان در مقایسه با تبلت آی‌پد ایر2 اندکی کم‌تر است. اما سامسونگ برای افزایش میران شارژدهی این تبلت از دو حالت Power Saving Mode و Ultra Power Saving Mode استفاده کرده است. با فعال کردن حالت اول، مواردی چون نور نمایشگر و عملکرد پردازنده‌ی دستگاه محدود می‌شوند که می‌توانند به شارژدهی بیشتر کمک شایانی کنند. همچنین با فعال کردن حالت دوم، با نمایشگری سیاه‌وسفید مواجه خواهید شد. در این وضعیت، بلوتوث و WiFi خاموش شده و دسترسی به بسیاری از اپلیکیشن‌ها محدود می‌شود. با این کار دستگاه شما قادر خواهد بود تا روزها بدون نیاز به شارژ مجدد روشن بماند.



حسگر اثرانگشت


هر دو نسخه‌ی تب S2، مجهز به حسگر اثرانگشت هستند. این حسگر در کلید خانه‌ی دستگاه تعبیه‌شده که از آن می‌توان برای باز کردن قفل تبلت بدون نیاز به وارد کردن پسورد استفاده کرد. علاوه بر این، سامسونگ برای جذاب‌تر کردن این حسگر و صدالبته برای جا نماندن از رقابت با شرکت اپل، سعی کرده بر قابلیت‌های آن بیفزاید. یکی از کاربردهای جذاب این حسگر، استفاده از آن برای ورود به حساب کاربری سامسونگ است. همچنین کاربران می‌توانند از آن برای تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از دستگاه و ورود به دیگر حساب‌های خود در فضای وب استفاده کنند.



حسگر اثرانگشت به کار برده شده در تب S2 کاملا متفاوت از تب S بوده و سرعت و دقت بالایی دارد.

مقایسه‌ای سریع و کلی بین حسگر اثرانگشت آی‌پد ایر2 و تب S2 نشان می‌دهد، حسگر اثرانگشت هر دو تبلت سرعت و دقت بالایی دارند و به‌راحتی می‌توانند اثرانگشت کاربر را در هر جهتی شناسایی کنند. اما با وجود عملکرد فوق‌العاده‌ی هر دو حسگر، باید عملکرد حسگر اثرانگشت تبلت ایر2 را بهتر از تب S2 بدانیم. استدلال‌ هم بر این که در حین کار با حسگر اثرانگشت ایر2 خطای کمتری مبنی بر عدم شناسایی اثرانگشت نسبت به تب S2 دریافت کردیم.





سیستم‌عامل


سامسونگ تا جای ممکن رابط کاربری تبلت گلکسی تب S2 را سبک کرده تا کاربران دیگر تجربه‌های قبلی مثل مکث‌های احتمالی را نداشته باشند.


همچون تمام پرچم‌داران سامسونگ، گلکسی تب S2 هم به آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید 6 مجهز شده است. مانند گذشته، شاهد رابط کاربری اختصاصی سامسونگ موسوم به تاچ‌ویز (TouchWiz) در کنار سیستم‌عامل این تبلت هستیم. رابط کاربری تبلت تب S2 بسیار مشابه با رابط کاربری گوشی گلکسی S7 است. طراحی آیکن‌ها، ویجت‌ها و حتی نوار نوتیفیکیشن همگی گواهی بر شباهت نرم‌افزاری این دو محصول دارند.

سامسونگ تا جایی که توانسته به سبک‌سازی رابط کاربری گلکسی تب S2 پرداخته تا کاربران تجربه‌ی بی‌نظیری با این تبلت داشته باشند. هم‌چنین سامسونگ از تعداد زیادی برنامه‌های پیش‌فرض چشم‌پوشی کرده و تصمیم‌گیری در خصوص ضروری بودن یا نبودن این برنامه‌ها را بر عهده‌ی کاربران گذاشته است. همچنین برنامه Smart Manager برای این تبلت در نظر گرفته که در آن می‌توان بر مواردی چون حافظه‌ی داخلی، حافظه‌ی رم، باتری و امنیت دستگاه مدیریت داشته باشید.



همچون گلکسی تب S، گلکسی تب S2 هم از ویژگی Magazine UX بهره می‌برد. این قابلیت با یک ساختار موزائیکی موسوم به Dashboard همراه شده است که در آن می‌توانید محتوای مورد علاقه خود را در قالب فیدهای خبری، آپدیت‌های شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پرکاربرد مشاهده کنید.

چند سالی می‌شود که قابلیت چندوظیفگی یا همان مالتی‌تسکینگ پای ثابت تبلت‌های سامسونگ درآمده است. سامسونگ این ویژگی جذاب را هم برای بهترین تبلت خود به کار برده است. به کمک این قابلیت کاربران می‌توانند حداکثر تا 5 برنامه را به‌طور همزمان به اجرا درآورند. گفتنی است که تنها تعداد محدودی از برنامه‌های فروشگاه گوگل پلی نظیر کروم، جیمیل، تماس، پیام کوتاه، لیست مخاطبان، جستجوگر و غیره که غالبا پرکاربرد و محبوب هستند، در این حالت قابل استفاده هستند. درمجموع باید گفت که گلکسی تب S2 به‌راحتی می‌تواند از پس اجرای برنامه‌هایی که قابلیت مالتی‌تسکینگ دارند، برآید.



SideSync نام نرم‌افزاری است که سامسونگ برای نخستین بار در تبلت گلکسی تب S به کار برد. به کمک این برنامه کاربران می‌توانستند، گوشی گلکسی خود را بر روی نمایشگر این تبلت مشاهده کنند. حال برای بار دیگر، سامسونگ این قابلیت جذاب و کاربردی را در تبلت تب S2 به‌کاربرده که با بهبودهایی جزیی همراه شده است. شایان ذکر است که پیش از اتصال تبلت و گوشی سامسونگ خود به یکدیگر، می‌بایست برنامه‌ی SideSync 3.0 را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. از این طریق می‌توانید گوشی خود را به‌وسیله‌ی تبلت کنترل کنید. در این حالت، نمایشگر گوشی به وضعیت خاموش می‌رود و شما نمای کاملی از آن را در تبلت خواهید دید. گفتنی است که از این قابلیت می‌توان برای انتقال فایل‌ها و داده‌ها بین دو دستگاه و همچنین ارسال و دریافت پیام کوتاه (SMS) استفاده کرد. بنابراین کاربران می‌توانند بدون آن‌که گوشی گلکسی خود را از جیب خارج کنند، از طریق تبلت به پیام‌های خود پاسخ دهند. از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی این تبلت می‌توان به پشتیبانی از فناوری OTG اشاره کرد. طبق معمول، تبلت تب S2 به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.




دوربین


با توجه به بهره‌مندی تبلت تب S از فلش LED، انتظار می‌رفت که تب S2 هم دارای فلش LED باشد.



همان‌طور که می‌دانید، بخش دوربین تبلت‌ها از اهمیت بالایی در مقایسه با گوشی‌های هوشمند برخوردار نیستند. هر دو مدل گلکسی تب S2 به دو دوربین 8 و 2.1 مگاپیکسلی مجهز هستند که برخلاف انتظار، سامسونگ از فلش  LED برای دوربین اصلی استفاده نکرده است.




دوربین اصلی این تبلت مثل تبلت تب S می‌تواند در شرایط نوری مساعد، تصاویری طبیعی و باکیفیتی ثبت کند. این حسگر دریچه‌ی دیافراگم F/1.9 دارد و تصاویر گرفته‌شده با آن، جزییات نسبتا خوبی دارد. اما داستان در مورد عکاسی در شرایط نوری ضعیف با این تبلت کمی متفاوت است و تصاویر آن‌طور که باید شفاف و روشن نیستند. به طور پیش‌فرض دوربین اصلی این تبلت قادر است فیلم‌هایی با حداکثر کیفیت Full HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند که می‌توان آن را به کیفیت Quad HD افزایش داد.




از مهم‌ترین حالت‌های دوربین این تبلت می‌توان به عکاسی پانوراما، HDR (دامنه‌ی دینامیکی گسترده)، Shot & more (برای ثبت چند عکس پیاپی و انتخاب یکی به عنوان بهترین عکس) و Dual camera (عکاسی همزمان با دو دوربین جلو و پشت) اشاره کرد. دوربین دوم این تبلت هم کیفیتی کم‌وبیش مشابه با نسل گذشته‌ی خود دارد که می‌توان در انجام مکالمات ویدیویی روی آن حساب باز کرد.





جمع‌بندی


نسل دوم تبلت‌های سری تب S سامسونگ بیش از هر زمان دیگری به آی‌پدهای شرکت اپل شباهت پیدا کرده‌اند. از اندازه و رزولوشن نمایشگر گرفته تا نسبت تصویر و طراحی. اما باید پذیرفت که سامسونگ یکی از باهوش‌ترین شرکت‌های فعال در بازار محصولات الکترونیکی به حساب می‌آید. این بار هم ما شاهد یکی از بهترین و خوش‌ساخت‌ترین تبلت‌های اندرویدی موجود در بازار هستیم. برترین ویژگی این تبلت ضخامت و وزن حیرت‌آور و بسیار کم آن می‌شود. همچنین این تبلت دارای نمایشگر باکیفیت و بی‌نظیری است که برای خواندن روزنامه و مجلات ایده‌آل به نظر می‌رسد. علاوه بر این، سامسونگ از حسگر اثر انگشت پیشرفته‌ای در این محصول اشتفاده کرده که در مقایسه با نسل گذشته‌ی خود بسیار کاربردی‌تر شده است.



نباید از شارژدهی متوسط این تبلت چشم پوشی کرد. شارژدهی تب S2 هرگز ناامیدتان نمی‌کند، اما می توانست بهتر از این باشد. درنهایت باید گفت که اگر قصد خرید یک تبلت اندرویدی دارید که در کنار سبک و باریک بودن، از عملکرد کم نقصی برخوردار باشد، بدون شک تب S2 یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.