معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال
معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال

Huawei ShotX

Huawei ShotX


 

 

Huawei ShotX

گوشی موبایل هوآوی مدل ShotX


معرفی اجمالی محصول

Huawei ShotX


نوآوری‌ها در دنیای گوشی همراه پایانی ندارند. هرروز شاهد یک نوآوری جدید هستیم که شاید دنیای این محصول را متحول کند. گوشی «هوآوی آنر شات‌ایکس» (Huawei Honor ShotX) با یکی از این نوآوری‌های جدید عرضه‌شده است. این گوشی که با نام «هانر 7 آی» (Honor 7i) هم شناخته می‌شود به دوربینی مجهز شده که چرخش 180 درجه‌ای دارد و می‌تواند به‌عنوان دوربین سلفی و دوربین اصلی استفاده شود. علاوه بر این دوربین که نوآوری این گوشی میان‌رده محسوب می‌شود، باید پشتیبانی از شبکه‌ی 4G، نمایشگر بزرگ با تراکم مطلوب مناسب برای بازی و وب‌گردی و همچنین پردازنده‌ای مناسب برای انجام بازی‌های نسبتا سنگین را هم در لیست قابلیت‌های مناسب این گوشی قرار داد. 

برای هانر ShotX دوربینی 13 مگاپیکسلی انتخاب‌شده است. دوربین و فلشش روی مفصلی قرار گرفته‌اند که قابلیت چرخش 180 درجه‌ای دارد. فلش این دوربین از نوع LED دورنگ است. این چرخش 180 درجه به شما امکان می‌دهد همه قابلیت‌های دوربین را در دوربین اصلی و سلفی داشته باشید. با این دوربین می‌توانید تصاویر سلفی تهیه کنید که کیفیتی مشابه با تصاویر دوربین اصلی داشته باشند و دیگر نگران کیفیت نه‌چندان مطلوب تصاویر سلفی نباشید. 

هانر ShotX از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی 4G پشتیبانی می‌کند. این گوشی علاوه بر این دو سیم‌کارت به Wi-Fi، بلوتوث و رادیوی FM هم مجهز شده است. همچنین برای هانر ShotX تراشه‌ی جدید و میان‌رده‌ی اسنپ‌دراگون 616 انتخاب‌شده تا همراه با دو گیگابایت رم، نگرانی کاربران را بابت سخت‌افزار و بازد‌هی گوشی مرتفع کند. با این سخت‌افزار می‌توانید، بازی‌های نسبتا سنگین و کار‌های روزمره را به‌راحتی انجام دهید؛ همچنین می‌توانید از باز شدن تعدادی برنامه و بازی در کنار هم اطمینان داشته باشید. 

نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل که می‌تواند رزولوشن 424 پیکسل در اینچ را نمایش دهد برای هانر ShotX انتخاب‌شده است. این نمایشگر که از نوع LCD با فناوری IPS است و می‌تواند تا 10 لمس را به‌صورت هم‌زمان پاسخگو باشد. این نمایشگر برای یک گوشی میان‌رده مناسب به نظر می‌رسد و برای انجام بازی، وب‌گردی و مطالعه مناسب باشد. 

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به باتری 3090 میلی‌آمپر ساعتی، اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی 5.1، وزن 160 گرمی با توجه به بدنه‌ی پلاستیکی، همچنین 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم 128 گیگابایت اشاره کرد. 

اگر قابلیت‌های هانر ShotX مثل دوربینی 13 مگاپیکسلی که قابلیت چرخش 180 درجه دارد، نمایشگر 5.2 اینچی با قابلیت نمایش 424 پیکسل بر اینچ، دو گیگابایت رم و تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپ‌دارگون 616 و پشتیبانی از شبکه‌ی 4G و دو سیم‌کارت را در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که در این بازه‌ی قیمتی می‌تواند انتخاب خوبی برای خرید باشد.


مشخصات فنی   Huawei ShotX

مشخصات کلی

تعداد سیم کارت

دو سیم کارته

قطع سیم کارت

سایز میکرو (12 × 15 میلی‌متر) , سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)

ابعاد

7.8 × 71.2 × 141.6 میلی‌متر

وزن

160 گرم

ساختار بدنه

مجهز به حس‌گر اثر انگشت (Fingerprint Sensor)

پلاستیک

مجهز به دوربینی با قابلیت چرخش 180 درجه

کاربرد شیار دوم برای سیم‌کارت یا کارت حافظه ‌ی جانبی

پردازنده

تراشه

Qualcomm Snapdragon 616 Chipset

پردازنده ‌ی مرکزی

Quad-core Cortex-A53 + Quad-core Cortex-A53

نوع پردازنده

64 بیت

فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی

1.7 و 1.2 گیگاهرتز

پردازنده ‌ی گرافیکی

Adreno 405

حافظه

حافظه داخلی

16 گیگابایت

مقدار  RAM

2 گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

microSD

قابلیت نصب کارت حافظه

دارد

حداکثر ظرفیت کارت حافظه

128 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی

دارد

صفحه نمایش لمسی

دارد

نوع

LCD

فن‌آوری

IPS

اندازه

5.2 اینچ

رزولوشن

1920 × 1080 | FullHD

تراکم پیکسلی

424 پیکسل بر هر اینچ

تعداد رنگ

16 میلیون رنگ

محافظت

Corning Gorilla Glass 4

سایر قابلیت‌ها

قابلیت دریافت تا 10 لمس همزمان

ارتباطات

شبکه های ارتباطی

4G , 3G , 2G

شبکه 2G

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

هر دو سیم کارت

شبکه 3G

HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

توضیحات 3G

HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه

شبکه 4G

LTE band 1|2100, 3|1800, 5|850, 7|2600, 8|900, 20|800

LTE از نوع Cat6 با سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه و آپلود 50 مگابیت بر ثانیه

فن‌آوری‌های ارتباطی

GPRS , EDGE , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو

Wi-Fi

Wi-Fi 802.11 b/g/n

Hotspot

بلوتوث

نسخه‌ 4.0

LE

رادیو

رادیو FM

فن‌آوری مکان‌یابی

A- GPS , GLONASS , Beidou|BDS

درگاه ارتباطی

microUSB v2.0

دوربین

دوربین

دارد

رزولوشن عکس

13 مگاپیکسل

فوکوس اتوماتیک

دارد

فلش

Dual Tone LED

فیلمبرداری

رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)

سایر قابلیت‌های دوربین

مجهز به دوربینی با قابلیت چرخش 180 درجه

قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)

قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )

قابلیت تشخیص چهره ( Face Detection )

قابلیت عکاسی پانوراما ( Panorama )

قابلیت عکاسی HDR

قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )

قابلیت تشخیص چهره ( Face Detection )

قابلیت عکاسی پانوراما ( Panorama )

قابلیت عکاسی HDR

دوربین سلفی

دارای سنسور با رزولوشن 13 مگاپیکسل

دارای فوکوس اتوماتیک

فیلمبرداری با رزولوشن 1920 × 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)

دارای فلش از نوع Dual Tone LED

صدا

جک 3.5 میلی‌متری صدا

دارد

بلندگو

دارد

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل

Android

نسخه سیستم عامل

Lollipop 5.1

پشتیبانی از زبان فارسی

دارد

منوی فارسی

ندارد

قابلیت‌های نرم‌افزاری

MMS , ایمیل , مرورگر HTML5 , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube

دفترچه تلفن

با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت

موسیقی

MP3 , +eAAC , WAV , Flac

ویدیو

MP4 , H.265

ضبط صدا

دارد

سایر مشخصات

حسگر ها

ژیروسکوپ (Gyro) , قطب‌نما (Compass) , شتاب‌سنج ( Accelerometer ) , مجاورت ( Proximity ) , روشنایی (Light)

باتری قابل تعویض

ندارد

مشخصات باتری

باتری از نوع لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 3090 میلی‌آمپر ساعت

میزان شارژ آماده به کار

----

میزان شارژ مکالمه

----

سایر قابلیت‌ها

قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic)

اقلام همراه گوشی

دفترچه‌ راهنما , کابل USB , شارژر , هندزفری , محافظ صفحه نمایش

www.mtlc.blogsky.com

 

 نقد و بررسی تخصصی

Huawei ShotX

 


این روزها، حدومرزی برای نوآوری‌های بازار موبایل وجود ندارد. شاید نتوان تصور کرد که فناوری‌ها چه مقدار پیشرفت خواهند کرد؛ اما می‌توان متصور شد که فناوری‌ها آن‌قدر گسترش پیدا می‌کنند که هرروز با یک پدیده و نوآوری جدید روبه‌رو خواهیم شد. برای مثال گوشی جدید «هوآوی شات ایکس» (Huawei ShotX) که دوربینی با گردش 180 دارد که می‌تواند به‌عنوان دوربین اصلی و سلفی ایفای نقش کند. این گوشی تک‌بعدی نیست و تنها چیزی که برای سازندگانش مدنظر بوده، دوربینش نیست؛ بلکه سخت‌افزاری مناسب که می‌تواند برای انجام امور روزانه مناسب باشد، نمایشگری که می‌تواند برای بازی و وب‌گردی استفاده شود و امکان استفاده از اینترنت پرسرعت و دو سیم‌کارت از دیگر ویژگی‌های محبوب در ShotX به شمار می‌رود.



دوربین

شاید داشتن دوربین سلفی که به فلش مجهز شده باشد، بتواند اکثر نیاز‌های سلفی دوستان را برآورده کند، اما معمولا دوربین‌های سلفی برای اینکه نباید جای زیادی در جلوی گوشی به خود اختصاص دهند، تصاویرشان از کیفیت آن‌چنان خوبی برخوردار نیست. هوآوی راه‌حل خوبی برای داشتن دوربین سلفی مناسب همراه با فلش ارایه کرده است. این ایده به خلق گوشی ShotX با دوبینی که 180 درجه می‌چرخد و می‌تواند نقش هر دو دوربین سلفی و اصلی را ایفا ‌کند، منجر شد. دوربینی با حسگر CMOS که 13 مگاپیکسل رزولوشن دارد. همچنین دریچه‌ی دیافراگمش f/2.0 و به فلشی از نوع LED دورنگ مجهز شده است.

این دوربین و تمام قابلیت‌هایش می‌توانند به‌عنوان دوربین سلفی هم مورد استفاده قرار گیرد.

رابط کاربری دوربین مثل سایر گوشی‌های هوآوی است. در این رابط کاربری می‌توان از میان حالت‌های اصلی «عکاسی» (Photo)، «فیلم‌برداری» (Video)، «فیلم‌برداری با سرعت‌بالا» (Time-lapse)، «عکاسی همراه با افکت زیبایی» (Beauty) و «حالت غذای خوشمزه» (Good food) یکی را انتخاب کنید. سایر انتخاب‌ها در منویی جداگانه قرار گرفته‌اند. حالت‌هایی مثل HDR، All-focus و پاناروما در این منو به چشم می‌خورد. تمامی این حالت‌ها و موارد در سایر گوشی‌ها هم دیده‌شده‌اند و تنها مورد جدید در ShotX همان دوربین روی لولای چرخشی است.


از حق نگذریم قابلیت‌های جذابی در دوربین ShotX وجود دارند. با این دوربین می‌تواند از سوژه‌هایی عکاسی کنید که شاید با دوربین‌های معمولی امکانش وجود نداشته باشد. شما می‌تواند این دوربین را در زاویه‌های مختلف قرار دهید و تصاویر حرفه‌ای و منحصر‌به‌فردی ثبت کنید. با دوربین ShotX حتی می‌توانید در زاویه‌های خاص کسانی را زیر نظر بگیرید بدون اینکه متوجه حضور شما یا حتی دیده شدنشان شوند.



سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارآیی

استفاده از تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپ‌دراگون 616 در این گوشی باعث شده تا از انجام امور روزمره و برنامه‌های نسبتا سنگین خیال راحتی داشته باشید. این تراشه دو پردازنده‌ی مرکزی 4 هسته‌ای باقدرت پردازش 1.7 و 1.2دارد. البته همچنان در بخش پردازنده‌ی گرافیکی مثل اسنپ‌دراگون 615 کمبود‌هایی احساس می‌شود که غیرقابل پیش‌بینی هم نبود. این تراشه به همراه دو گیگابایت رم به‌راحتی از پس انجام عملیات نسبتا سنگین برمی‌آید. همچنین در کنار اسنپ‌دراگون 616 از 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده‌شده که به کمک کارت حافظه‌ی جانبی می‌توان آن را تا 128 گیگابایت دیگر هم افزایش داد.


این مجموعه‌ی سخت‌افزاری در آزمون AnTuTu توانست نمره‌ی نه‌چندان جالب 35327 را کسب کند.

این تراشه امکان استفاده از اینترنت نسل چهارم را برای کاربران ShotX فراهم می‌کند. همچنین امکان استفاده از بلوتوث، رادیو و Wi-Fi هم وجود دارد. برای مکان‌یابی دقیق هم امکان برقراری ارتباط با هر سه نوع مکان‌یاب ماهواره‌ای فراهم‌شده است.

در این گوشی هم مثل اکثر گوشی‌های هوآوی، به‌غیراز میت8 از اندروید 5.1.1 استفاده‌شده است. این نسخه از اندروید با نام لالی‌پاپ به همراه رابط کاربری اختصاصی هوآوی با نام ایموشن در ShotX به‌خوبی و روانی عمل می‌کنند. در هیچ‌کدام از قسمت‌ها مکث یا لگی دیده نمی‌شود.

هوآوی هم مثل سونی از لبه‌ی گوشی برای قرار دادن حسگر اثرانگشت بهره برده؛ با این تفاوت که این حسگر دیگر با کلید خانه یکپارچه نیست. این حسگر به‌تنهایی در لبه‌ی سمت چپ گوشی  جا داده شده است. کاربر می‌تواند با استفاده از این حسگر، قفل گوشی خود را باز کند، به تماس‌هایش پاسخ دهد و حتی تصویر ثبت کند. این حس‌گر عملکرد خوبی دارد و طبق معمول سایر حس‌گرها می‌تواند تا 5 انگشت را پشتیبانی کند.

برای گوشی ShotX یک باتری لیتیوم-پلیمری 3090 میلی‌آمپر در نظر گرفته‌شده، این باتری غیرقابل تعویض است و با توجه به تراشه و نمایشگر ShotX می‌تواند تا 2 روز استفاده معمولی از گوشی را پاسخگو باشد.



صفحه نمایش

استفاده از پنلی با فناوری IPS و به‌اندازه‌ی 5.2 اینچ در یک گوشی سال 2015 به امری عادی تبدیل‌شده با توجه به اینکه در این نمایشگر از فناوری یا نوآوری خاصی هم استفاده‌نشده است. این نمایشگر رزولوشن 1920 در 1080 دارد و می‌توان تصاویری با تراکم 424 پیکسل بر اینچ را نمایش دهد. این نمایشگر روشنایی خوبی  دارد و کاربر می‌تواند بدون اینکه خود را به‌زحمت بی‌اندازه در مقابل نور مستقیم ؛ محتویات آن‌ را مشاهده کند. این نمایشگر که در حدود 75 درصد از جلوی گوشی را پرکرده، می‌تواند تا 10 لمس را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی کند.



طراحی و ساخت

اگر از جزییات کوچک فاکتور بگیریم ؛ طراحی ShotX دقیقا شبیه گوشی هانر 6 پلاس است. قاب پشتی و جلویی این گوشی هم هر دو با محافظ‌های گوریلا گلس پوشانده شده‌اند. دوربین از قاب پشتی در حدود 2 میلی‌متری بیرون زده که باعث می‌شود، گوشی به‌صورت درستی روی سطوح صاف قرار نگیرد و هنگام تایپ یا کار با ShotX هنگامی‌که روی سطح صاف قرار دارد؛ با تکان‌های زیادش کاربر را دچار مشکل می‌کند.

تمام قسمت‌های گوشی از فلز و شیشه ساخته شده‌اند و این جلوه‌ی چشم‌نوازی به ShotX بخشیده است. لبه‌های قاب دور گوشی منحنی هستند و لبه‌های فاقد هر‌گونه تیزی آزاردهنده هستند. در عوض لبه‌های قاب پشتی و جلویی تیز هستند و باعث می‌شوند در دست گرفتن گوشی در دست کاربر قرار گیرد و هراسی از افتادن یا لیز خوردنش وجود نداشته باشد. تمامی کلید‌ها و شیار‌ها روی یک لبه‌ی گوشی قرار گرفته‌اند و روی لبه‌ی مقابل تنها حسگر اثرانگشت به چشم می‌خورد. این حسگر دقیقا جایی طراحی‌شده که وقتی گوشی را در دستتان می‌گیرید، انگشت شستتان به‌راحتی روی آن قرار می‌گیرد

روی قاب جلویی گوشی خبری از هیچ برند یا نشان‌تجاری از هوآوی نیست؛ فقط روی قاب پشتی برند و نشان‌تجاری هوآوی به کوچکی نقش بسته‌اند. در کل می‌توان گفت طراحی ShotX با توجه به بازه‌ی قیمتی آن بسیار راضی‌کننده، کاملا زیبا و چشم‌نواز به نظر می‌رسد.



جمع‌بندی

اگر از دسته کسانی هستند که با گوشی، عکاسی حرفه‌ای می‌کنند؛ خرید ShotX با توجه به نوع خاص قرارگیری دوربین و چرخش 180 درجه‌ای آن می‌تواند جذاب باشد. با این دوربین 13 مگاپیکسلی می‌توانید از جزییاتی تصویر ثبت کنید که شاید با گوشی‌های عادی امکانش وجود نداشته باشد. علاوه بر این، سخت‌افزاری بر پایه‌ی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 616 به همراه دو گیگابایت رم و نمایشگری با اندازه و تراکم مناسب تمامی مواردی هستند که هوآوی ShotX را به یکی از بهترین‌ها در این بازه‌ی قیمتی تبدیل کرده‌اند.