معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال
معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال

Huawei G8

Huawei G8

 

 

Huawei G8

گوشی موبایل هوآوی مدل G8


معرفی اجمالی محصول

Huawei G8


بی‌شک هوآوی یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی تولید گوشی همراه است. این شرکت سعی می‌کند در جدیدترین محصولات خود از بهترین فناوری‌ها استفاده کند تا آن‌ها را هم‌سطح محصولات شرکت‌های مشهور تکنولوژی قرار دهد. گوشی «هوآوی جی8 دو سیم‌کارت» (Huawei G8 Dual SIM) را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌ها با امکانات مطلوب در این بازه‌ی قیمتی دانست. دوربین اصلی که می‌تواند تصاویر کم‌نظیری ثبت کند، نمایشگر بزرگ با تراکم مناسب، سخت‌افزار میان‌رده که می‌تواند اکثر نیاز‌های شما را برآورده کند، امنیتی بر پایه‌ی حسگر اثرانگشت و طراحی زیبا و یکپارچه، این گوشی را به یکی از بهترین‌ها و درعین‌حال ارزان‌ترین‌های هوآوی تبدیل کرده است.


اگر تمام قابلیت‌های خوب این گوشی را کنار بگذاریم، نمی‌توان از کیفیت ساخت و جنس بدنه‌ی آن به‌سادگی گذشت. گوشی G8 با بدنه‌ی یکپارچه فلزی با رنگ و لعابی کم‌‌نظیر، می‌تواند دل هر بیننده‌ای را برباید؛ همچنین حسگر اثرانگشت و تمامی اجزای آن دقیقا جایی قرار داده شده‌اند که باید باشند. این سبک طراحی باعث می‌شود تا کاربر هنگام استفاده از گوشی احساس خوبی داشته باشد. این گوشی با بدنه‌ی فلزی در حدود 167 گرم وزن دارد. ضخامت G8 هم بسیار کم و در حدود 7.5 میلی‌متر است. 


استفاده از سنسور شرکت سونی در دوربین اصلی G8 باعث شده این گوشی بتواند تصاویر کم‌نظیر و با رزولوشن 13 مگاپیکسل ثبت کند. این دوربین با دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 می‌تواند تصاویر با روشنایی بالا ثبت کند؛ البته فلشی از نوع LED دوگانه این دوربین را در ثبت تصاویر شفاف و باکیفیت همراهی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی هم سنسوری 5 مگاپیکسلی دارد.


استفاده از پنل‌ با فناوری IPS در نمایشگر این گوشی باعث شده تا تصاویر از هر زاویه‌ای رنگ و شفافیت مطلوبی داشته باشند. نمایشگر 5.5 اینچی این گوشی می‌تواند رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل را نمایش دهد؛ البته این نمایشگر می‌تواند تا ده لمس را به‌صورت هم‌زمان پاسخ‌گو باشد. برای محافظت از این نمایشگر که تراکم 401 پیکسل بر اینچ را به تصویر می‌کشد، از محافظ‌های گوریلاگلس استفاده شده است.


برای G8 برخلاف گوشی‌های دیگر هوآوی از تراشه‌‌ی شرکت کوالکام با نام اسنپ‌دراگون 616 استفاده شده است. این تراشه دو پردازنده‌ی چهارهسته‌ای با فرکانس‌های 1.5 و 1.2 گیگاهرتزی دارد که برای انجام وظایف مختلف و حتی پردازش‌های سنگین در نظر گرفته شده‌اند. وجود سه گیگابایت رم هم برای کاربران این گوشی جای هیچ‌گونه نگرانی باقی نمی‌گذارد. گوشی G8 با 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم 64 گیگابایت به بازار عرضه شده است. پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی 4G، امکان استفاده از Wi-Fi، بلوتوث، رادیو و NFC از دیگر قابلیت‌های محبوب این گوشی هستند.


ظاهر زیبا برای G8 می‌تواند تنها عامل خرید این گوشی و به‌نوعی یکی از عوامل تعیین‌کننده باشد؛ البته اگر به این ظاهر زیبا، تراشه‌ی مناسب اسنپ‌دراگون 616، حسگر اثرانگشت، پشتیبانی از شبکه‌ی 4G، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی ساخت شرکت سونی، و نمایشگر 5.5 اینچی را اضافه کنید، حتما خرید این گوشی در این بازه‌ی قیمتی مناسب خواهد بود.


مشخصات فنی   HUAWEI G8

مشخصات کلی

تعداد سیم کارت

دو سیم کارته

قطع سیم کارت

سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)

ابعاد

7.5 × 76.5 × 152 میلی‌متر

وزن

167 گرم

ساختار بدنه

قاب پشتی کاملا فلزی از جنس آلومینیوم

مجهز به حس‌گر اثر انگشت (Fingerprint Sensor)

کاربرد شیار دوم برای سیم‌کارت یا کارت حافظه ‌ی جانبی

پردازنده

تراشه

Qualcomm MSM8939v2 Snapdragon 616 Chipset

پردازنده ‌ی مرکزی

Quad-core Cortex-A53 + Quad-core Cortex-A53

نوع پردازنده

64 بیت

فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی

1.5 و 1.2 گیگاهرتز

پردازنده ‌ی گرافیکی

Adreno 405

حافظه

حافظه داخلی

32 گیگابایت

مقدار  RAM

3 گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

microSD

قابلیت نصب کارت حافظه

دارد

حداکثر ظرفیت کارت حافظه

64 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی

دارد

صفحه نمایش لمسی

دارد

نوع

LCD

فن‌آوری

IPS

اندازه

5.5 اینچ

رزولوشن

1920 × 1080 | FullHD

تراکم پیکسلی

401 پیکسل بر هر اینچ

تعداد رنگ

16 میلیون رنگ

محافظت

Corning Gorilla Glass 3

سایر قابلیت‌ها

قابلیت دریافت تا 10 لمس همزمان

ارتباطات

شبکه های ارتباطی

4G , 3G , 2G

شبکه 2G

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

هر دو سیم کارت

شبکه 3G

HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

توضیحات 3G

HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه

شبکه 4G

LTE band 1|2100, 3|1800, 5|850, 7|2600, 8|900, 20|800

LTE از نوع Cat6 با سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه و آپلود 50 مگابیت بر ثانیه

فن‌آوری‌های ارتباطی

EDGE , GPRS , NFC , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو

Wi-Fi

WWi-Fi 802.11 a/b/g/n

 Hotspot

بلوتوث

نسخه‌ 4.0

A2DP

رادیو

رادیو FM

فن‌آوری مکان‌یابی

A- GPS , GLONASS

درگاه ارتباطی

microUSB v2.0

دوربین

دوربین

دارد

رزولوشن عکس

13 مگاپیکسل

فوکوس اتوماتیک

دارد

فلش

Dual Tone LED

فیلمبرداری

رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)

سایر قابلیت‌های دوربین

مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization)

قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)

قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )

قابلیت تشخیص چهره و لبخند (Face and Smile Detection)

قابلیت عکاسی پانوراما ( Panorama )

قابلیت عکاسی HDR

دوربین سلفی

دارای سنسور با رزولوشن 5 مگاپیکسل

فیلمبرداری با رزولوشن 1280 × 720 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (720p@30FPS)

صدا

جک 3.5 میلی‌متری صدا

دارد

بلندگو

دارد

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل

Android

نسخه سیستم عامل

Lollipop 5.1

پشتیبانی از زبان فارسی

دارد

منوی فارسی

دارد

قابلیت‌های نرم‌افزاری

MMS , ایمیل , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF , مرورگر HTML5

دفترچه تلفن

با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت

موسیقی

+eAAC , Flac , MP3 , WAV

ویدیو

H.264 , MP4

ضبط صدا

دارد

سایر مشخصات

حسگر ها

روشنایی (Light) , شتاب‌سنج ( Accelerometer ) , قطب‌نما (Compass) , مجاورت ( Proximity )

باتری قابل تعویض

ندارد

مشخصات باتری

باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت

میزان شارژ آماده به کار

----

میزان شارژ مکالمه

----

سایر قابلیت‌ها

قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic)

اقلام همراه گوشی

دفترچه‌ راهنما , شارژر , هندزفری , کابل USB

www.mtlc.blogsky.com

 

 نقد و بررسی تخصصی

Huawei G8


 

استفاده از فلز در گوشی‌های بالارده به‌نوعی باعث می‌شود تا حس لوکس‌بودن‌ این دسته از گوشی‌ها در ذهن کاربر تداعی شود؛ اما بعضی از شرکت‌ها سعی دارند در ساخت گوشی‌های میان‌رده‌ی خود از فلز هم استفاده کنند. این نوع طراحی باعث می‌شود تا گوشی‌های میان‌رده‌ای که از قیمت و سخت‌افزار معمولی استفاده می‌کنند، محبوبیت و اقبال بیشتری در فروش داشته باشند. گوشی «هوآوی G8 دو سیم‌کارت» (Huawei G8 Dual SIM) از این دسته از گوشی‌هاست‌ که علاوه‌بر ظاهر زیبا و چشم‌نوازش، سخت‌افزاری مطلوب برای انجام امور دم‌دستی و نمایشگری بزرگ و پهن مناسب برای وب‌گردی و بازی دارد؛ همچنین در کنار این قابلیت‌های محبوب می‌توان به باتری با ظرفیت مناسب اشاره کرد که می‌تواند برای انجام امور تا یک‌ونیم روز انرژی تامین کند و حسگری که می‌تواند امنیت بیشتری برای حفظ اطلاعات شخصی‌تان به ارمغان آورد.



طراحی و ساخت

در اولین نگاه حتما مجذوب طراحی این گوشی زیبا خواهید شد. قاب پشتی با قاب دور گوشی یکپارچه طراحی ‌شده است. روی گوشی را هم شیشه‌ای با محافظی از گوریلا گلس پوشانده که در محل اتصال به لبه‌ها قوس خفیفی دارد. این قوس بازتاب نور جالبی دارد و زیبایی خاصی به گوشی می‌بخشد.



با اطمینان می‌توان گفت که هوآوی در ساخت این گوشی 168 گرمی، دقت بالایی به خرج داده است. لبه‌های گوشی تراش نخورده‌اند، درعوض زاویه‌ی خوبی دارند تا هم به خوش‌دست‌بودن گوشی کمک کنند و تیزبودنشان هم اصلا دستتان را آزار ندهد. تنها ایرادی که می‌توان به طراحی قاب پشتی گوشی گرفت، این است که شاید هنگامی‌که در نگه‌داشتن گوشی یا برداشتنش از روی میز دقت کافی ندارید، امکان سرخوردنش از دستتان وجود داشته باشد.


نوارهای پلاستیکی باریک آنتن‌دهی روی لبه‌های پایین و بالای گوشی قرار داده شده‌اند؛ البته روی قاب پشتی در قسمت بالا و پایین هم دو قسمت پلاستیکی جدا از قاب اصلی طراحی ‌شده‌اند که احتمالا مثل نکسوس 6p پیچ‌های بازکردن قاب پشتی زیر آن‌ها قرار داده شده است. در نگاه اول این قسمت‌های پلاستیکی به چشم نمی‌آیند؛ اما هنگامی‌که گوشی را در دست می‌گیرید، متوجه این وصله‌های پلاستیکی خواهید شد.

اگر کمی دقت کنید حتما متوجه می‌شوید که گوشی پهن‌تر از بقیه‌ی گوشی‌ها طراحی‌ شده است؛ اما قاب پشتی با قوس کمی در گوشه‌های چپ و راستش طراحی ‌شده تا دردست‌گرفتن G8 برای کسانی که دست‌های کوچک‌تر از حد معمول دارند، ساده‌تر شود.

محل قرارگیری سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه‌ی جانبی با هم ادغام شده‌اند و در یک شیار قرار دارند؛ البته محل قرارگیری سیم‌کارت دوم و کارت حافظه‌ی جانبی یکی است و شما نمی‌توانید هم‌زمان از دو سیم‌کارت در کنار کارت حافظه‌ی جانبی بهره ببرید. روی فلز یکپارچه‌ی گوشی، محل اسپیکر و میکروفون همچنین جک 3.5 میلی‌متری صدا و پورت microUSB با تراش‌های  ظریفی به وجود آمده‌اند. این تراش‌ها زیبایی بیشتر و حس یکپارچه‌بودن گوشی را به کاربر القا می‌کنند.

قاب جلویی گوشی هم آن‌قدر باکیفیت طراحی ‌شده که حتما توجه شما را جلب خواهد کرد. پلاستیکی که زیر شیشه‌ی جلویی قرار گرفته، طرحی زیبا دارد که جلوه‌ی کلی گوشی را از سادگی خارج کرده است. کلید‌های کنترل صدا و روشن/خاموش کمی بالاتر از حد معمول گوشی‌های دیگر قرار دارند که شاید به خاطر پهن‌بودن گوشی باشد.



سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارآیی

تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 616 که یک سال جوان‌تر از 615 است، در سه‌ماهه‌ی سوم سال 2015 طراحی و تولید شده است. 616 یک به‌روزرسانی برای اسنپ‌دراگون 615 محسوب می‌شود. تنها تفاوت این دو تراشه در فرکانس پردازنده‌ی اصلی 4 هسته‌ای کوچک است. فرکانس پردازشی این پردازنده که از معماری کورتکس A53 بهره می‌برد از 1.0 به 1.2افزایش پیدا کرده است.

تابه‌حال از این دو تراشه در میان‌رده‌هایی استفاده شده که در مقایسه با سایر میان‌رده‌های بازار باید قدرت بیشتر و بازده‌ی بهتری داشته باشند. با این تراشه که دو پردازنده‌ی اصلی چهارهسته‌ای دارد؛ می‌توان از G8 مصرف پایین، بازدهی مطلوب و چندوظیفگی کارآمدی را انتظار داشت؛ درنتیجه باید بتواند از پس کارهای روزمره و بازی‌های نسبتا سنگین به‌خوبی برآید.

پردازنده‌ی گرافیکی در این تراشه هم مثل اسنپ‌دراگون 615 همان آدرنو 405 است که نتیجه‌ی آن در آزمون پردازنده‌ی گرافیکی کمی ناامیدکننده بود. آدرنو 405 توانست از 60 فریم، فقط تا 22 فریم را پردازش کند و نمایش دهد. سه گیگابایت رم، بابت کمبود حافظه جای هیچ‌گونه نگرانی برای کاربران این گوشی باقی نمی‌گذارد. با این مقدار رم می‌توانید تعداد زیادی برنامه و بازی را باز نگه‌دارید و از روان‌بودن رابط کاربری لذت ببرید. این مجموعه‌ی سخت‌افزاری در آزمون AnTuTu نمره‌ی پذیرفتنی 38572 را کسب کرد؛ همچنین گوشی در شرایط مختلف پردازشی تنها 39 درجه‌ی سانتی‌گراد گرم شد.

هوآوی G8 با 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی وارد بازار شده است که می‌توان آن را تا 64 گیگابایت دیگر افزایش داد. با این گوشی می‌توانید از اینترنت نسل چهارم لذت ببرید؛ همچنین از دیگر مشخصات آن می‌توان به NFC اشاره کرد که در گوشی‌هایی با این بازه‌ی قیمتی کمتر به چشم می‌خورد.


اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی 5.1 به همراه رابط کاربری «ایموشن» (Emotion) هم مثل گوشی‌های قبلی هوآوی برای این گوشی در نظر گرفته ‌شده‌اند؛ البته باید گفت این رابط کاربری برای اینکه با حال‌وهوای طراحی ظاهری G8 فلزی آن هماهنگ شود، دستخوش تغییراتی شده است. آیکون‌ها رنگ‌هایی در تم  رنگ‌های طلایی، بژ و نوک‌مدادی مطابق با قاب پشتی گوشی دارند و با حالتی طراحی ‌شده‌اند که شبیه به فلز باشند. این هم‌خوانی آیکون‌ها با رنگ بدنه شاید جذاب باشد؛ اما به‌نوعی از رنگ و لعاب رابط کاربری کاسته است. می‌توانید تم‌های دیگری را هم از بخش تنظیمات گوشی برای نمایش انتخاب کنید.

هیچ مورد جدید یا چشمگیر دیگری در بخش تنظیمات یا رابط کاربری گوشی به چشم نمی‌خورد. درنهایت می‌توان گفت حرکت در بین منوها و رابط کاربری نرم و روان است و مکثی در انجام امور مختلف مشاهده نمی‌شود.

برای تامین انرژی G8، هوآوی از یک باتری لیتیوم-پلیمری غیرقابل‌تعویض با ظرفیت 3000 میلی‌آمپرساعت استفاده کرده است. این باتری با ظرفیت بالا می‌تواند نهایتا تا یک‌ونیم روز تامین‌کننده‌ی انرژی لازم برای استفاده‌ی معمولی از گوشی باشد.

نکته‌ی جالب در مورد این گوشی میان‌رده حضور حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی‌ برای امنیت بیشتر کاربران است. این حسگر از نوع لمسی و 360 درجه است و سرعت و دقت بالایی در شناسایی و تشخیص اثرانگشت شما دارد؛ همچنین این حسگر می‌تواند تا 5 انگشت را ثبت کرده و در مواقع لزوم شناسایی کند.

هوآوی در مقایسه با سایر شرکت‌ها، پا را کمی فراتر گذاشته و برای این حسگر ویژگی‌های منحصربه‌فردی تدارک دیده است. با کشیدن از بالا به پایین روی سنسور نوار اعلان‌ها را فراخوانی کنید. کار به همین ‌جا ختم نمی‌شود. با این حسگر می‌توانید در مواقعی که گوشی زنگ می‌خورد به آن پاسخ دهید، تصویر ثبت کنید یا حتی صدای زنگ هشدار را ساکت کنید. شاید این ویژگی‌ها در نگاه اول کارآمد به نظر نرسند؛ اما وقتی کمی با آن ارتباط برقرار کنید، دیگر نمی‌توانید از این ویژگی‌ها استفاده نکنید. توجه داشته باشید برای انجام این کارها حتما لازم نیست اثرانگشتی تعریف‌ شده باشد و این امکانات در صورت فعال‌سازی در تنظیمات به‌صورت پیش‌فرض با این حسگر اجراشدنی هستند.



صفحه نمایش

پهن‌بودن نمایشگر G8 یکی از مواردی است که آن را از سایر گوشی‌های هم رده‌اش متمایز می‌کند. این نمایشگر در مقایسه با سایر گوشی‌ها کمی پهن‌تر است و این مورد باعث می‌شود تا قاب گوشی هم پهن‌تر از حد معمول به نظر رسد. نمایشگری 5.5 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 برای G8 در نظر گرفته‌ شده است که می‌تواند تا 401 پیکسل بر هر اینچ را به تصویر بکشد. این نمایشگر می‌تواند پاسخ مناسبی برای بازی‌کردن، مطالعه‌ی متون و وب‌گردی باشد. در کنار این نمایشگر بزرگ و با درنظرگرفتن قابلیت استفاده از شبکه‌ی 4G و سخت‌افزار مناسبی که برای G8 در نظر گرفته ‌شده است؛ مطالعه، بازی و وب‌گردی در G8 لذت بیشتری دارند.

این نمایشگر پنل LCD دارد و از فناوری IPS بهره می‌برد؛ همچنین هوآوی برای محافظتش از محافظ‌های معروف گوریلاگلس استفاده کرده است. علاوه‌بر این محافظ‌، پوششی مقاوم در برابر خراش هم از نمایشگر G8 محافظت می‌کند. جلوه‌ی بصری نمایشگر عالی به نظر می‌رسد. دیدن تصاویر از زوایا هم بدون مشکل امکان‌پذیر است. تنها موردی که می‌تواند کمی کاربران را آزار دهد، روشنایی کم نمایشگر است که در محیط‌های باز یا زیر منابع نوری شدید، آزاردهنده‌تر است و بیشتر به چشم می‌آید.

یکی از قابلیت‌های جالب در بخش تنظیمات نمایشگر، گزینه‌ای برای تنظیم «گرمای رنگ» (Color temperature) است تا کاربر بتواند حالت نمایش رنگ‌ها را با آنچه مدنظرش است، تطبیق دهد. با استفاده از این تنظیمات می‌توانید رنگ سفید نمایشگر را به‌دلخواه به رنگ‌های زرد یا آبی نزدیک کنید.



دوربین

سنسور IMX278 ساخت شرکت سونی برای دوربین اصلی هوآوی G8 در نظر گرفته‌ شده است. این سنسور با دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 می‌تواند تصاویری با رزولوشن 13 مگاپیکسل ثبت کند.

در کنار این دوربین، فلشی از نوع LED با دورنگ سفید و زرد هم وجود دارد که به ثبت تصاویر با روشنایی بیشتر کمک می‌کند؛ البته باید گفت تصاویر G8 به‌اندازه‌ی کافی روشنایی دارند و در بسیاری از مواقع نیاز به این فلش احساس نمی‌شود.

تصاویر این دوربین از کیفیت عالی برخوردارند و می‌توانید از ثبت تصاویر باکیفیت، در هر شرایطی اطمینان داشته باشید. اگر کمی خوش‌بین باشیم، می‌توان گفت فرقی نمی‌کند که نور کافی هنگام ثبت تصویر وجود داشته باشد یا نه؛ تمامی تصاویر با کیفیت عالی ثبت می‌شوند؛ اما در اصل نور به‌صورت محسوسی در کیفیت تصاویر دخیل است و با نور بهتر به‌طورحتم تصاویر بهتری هم تحویل می‌گیرید.

رابط کاربری دوربین همچنان یک کپی بسیار نزدیک از رابط کاربری دوربین آیفون است. امکانات چشمگیر جدیدی در این رابط کاربری وجود ندارد. حالت‌های «نقاشی با نور» (Light Painting) و حالت جدید «عکاسی از غذا» (Good food) مواردی هستند که در بخش دوربین جالب به نظر می‌رسند؛ همچنین امکان عکاسی HDR، پاناروما، عکاسی همراه با افکت زیبایی، عکاسی در شب و همچنین حالت فوکوس روی «تمامی نقاط تصویر» (All Focus) هم در رابط کاربری دوربین به چشم می‌خورند. برای دسترسی سریع به دوربین هم می‌توانید از میانبر دو بار فشردن کلید ولوم پایین استفاده کنید.


 

 

در مورد فیلم‌برداری هم باید گفت، ویدیوهایی با رزولوشن fullHD و سرعت 30 فریم بر ثانیه و صدای استریو ضبط می‌شوند. جای سوال دارد، با اینکه سخت‌افزار G8 می‌تواند از پس ضبط ویدیوهایی با سرعت 60 فریم بر ثانیه و یا رزولوشن 4K برآید، چرا از این قابلیت‌های محبوب برای این گوشی استفاده نشده است؟

سنسوری با دریچه‌ی دیافراگم f/2.4 و با رزولوشن 5 مگاپیکسل برای دوربین سلفی این گوشی انتخاب ‌شده است. این دوربین می‌تواند در شرایطی که نور کافی در محیط وجود دارد، تصاویر سلفی مطلوبی ثبت کند. دوربین سلفی G8 می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن fullHD و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.



جمع‌بندی

شاید بتوان G8 را یک کپی نه‌چندان برابر اصل از گوشی هوآوی میت S دانست. بسیاری از قسمت‌های این گوشی شباهت زیادی به گوشی میت S دارند؛ درحالی‌که بازه‌ی قیمتی G8 پایین‌تر از میت S است. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن fullHD، حسگر اثرانگشت و بدنه‌ای تمام فلزی از مواردی هستند که باعث می‌شود این گوشی شباهت زیادی به میت S داشته باشد؛ البته طراحی چشم‌نواز G8، سخت‌افزاری بر پایه‌ی تراشه‌ی اسنپ‌دارگون 616، رابط کاربری ایموشن و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی امکاناتی هستند که در گوشی‌های میان‌رده با این بازه‌ی قیمتی کاربران را به سمت خود جذب می‌کنند. اگر به میان‌رده‌ای فلزی، با نمایشگری بزرگ، سخت‌افزار مناسب و خوش‌ساخت نیاز دارید، در خرید این گوشی شک نکنید.