معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال
معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال

LG L Fino

LG L Fino


 

 

LG L Fino

گوشی موبایل ال‌جی ال‌فینو

معرفی اجمالی محصول

LG L Fino

گوشی‌های LG L Fino و L Bello دو مدل جدید تولید شده در سال 2014 هستند که طراحی آن‌ها کاملا مشابه پرچمدار این شرکت، G3 است. این دو در سری گوشی‌های میان‌رده تولید شده‌اند و از آنجا که حمل و نقل و دسترسی به این سری راحت‌تر است، دارای طرفداران زیادی هستند. باتری با ظرفیت بالا، اندروید به‌روز، دسترسی سریع به تمامی منو‌ها از جمله قابلیت‌های کلیدی این گوشی‌ها محسوب می‌شود.گوشی L Fino دارای صفحه‌نمایش با زاویه دید کم است.


مشخصات فنی  LG L Fino

مشخصات کلی

تعداد سیم کارت

دو سیم کارته

ابعاد

11.9 × 67.9 × 127.5 میلی‌متر

وزن

145 گرم

ساختار بدنه

پلاستیک

پردازنده

تراشه

Qualcomm MSM8226 Snapdragon 200 Chipset

پردازنده ‌ی مرکزی

Quad-core Cortex-A7 CPU

نوع پردازنده

32 بیت

فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی

1.2 گیگاهرتز

پردازنده ‌ی گرافیکی

Adreno 305

حافظه

حافظه داخلی

4 گیگابایت

مقدار  RAM

1 گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

microSD

قابلیت نصب کارت حافظه

دارد

حداکثر ظرفیت کارت حافظه

32 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی

دارد

صفحه نمایش لمسی

دارد

نوع

LCD

فن‌آوری

IPS

اندازه

4.5 اینچ

رزولوشن

800 × 480

تراکم پیکسلی

207 پیکسل بر هر اینچ

تعداد رنگ

16 میلیون رنگ

محافظت

Corning Gorilla Glass 3

سایر قابلیت‌ها

قابلیت دریافت تا 5 لمس همزمان

ارتباطات

شبکه های ارتباطی

3G , 2G

شبکه 2G

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

هر دو سیم کارت

شبکه 3G

HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

توضیحات 3G

HSPA با سرعت دانلود 21.1 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه

فن‌آوری‌های ارتباطی

GPRS , EDGE , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو

Wi-Fi

Wi-Fi 802.11 b/g/n

Hotspot

بلوتوث

نسخه 4.0

 A2DP

رادیو

رادیو FM به همراه RDS

فن‌آوری مکان‌یابی

A- GPS , GLONASS

درگاه ارتباطی

microUSB v2.0

دوربین

دوربین

دارد

رزولوشن عکس

8 مگاپیکسل

فوکوس اتوماتیک

دارد

فلش

LED

فیلمبرداری

رزولوشن 480 × 640 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (480p@30FPS)

سایر قابلیت‌های دوربین

قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)

قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )

قابلیت عکاسی پانوراما ( Panorama )

دوربین سلفی

دارای سنسور با رزولوشن VGA

صدا

جک 3.5 میلی‌متری صدا

دارد

بلندگو

دارد

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل

Android

نسخه سیستم عامل

4.4 KitKat

پشتیبانی از زبان فارسی

دارد

منوی فارسی

دارد

قابلیت‌های نرم‌افزاری

MMS , ایمیل , مرورگر HTML , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube

دفترچه تلفن

با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت

موسیقی

MP3 , +eAAC , WMA , WAV , Flac

ویدیو

MP4 , XviD , H.264

ضبط صدا

دارد

سایر مشخصات

حسگر ها

شتاب‌سنج ( Accelerometer ) , مجاورت ( Proximity Sensor )

باتری قابل تعویض

دارد

مشخصات باتری

باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 1900 میلی‌آمپر ساعت

میزان شارژ آماده به کار

345 ساعت

میزان شارژ مکالمه

15  ساعت

سایر قابلیت‌ها

مجهز به رابط کاربری LG UI 3.0

اقلام همراه گوشی

باتری , دفترچه‌ راهنما , کابل USB , شارژر , هندزفری

www.mtlc.blogsky.com

 




 نقد و بررسی تخصصی

LG L Fino



با توجه به پیشرفت روزافزون صنعت گوشی‌های تلفن همراه هوشمند در چند سال اخیر شرکت LG به‌عنوان یکی از سردمداران این عرصه توانسته جایگاه مناسب و قابل قبولی برای خودش دست و پا کند. از جمله دلایل موفقیت LG توجه ویژه به نظر کاربران و مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت و استفاده از بازخوردهای آن‌ها در تولید گوشی‌های هوشمند نسل جدید بوده. 

تمام شرکت‌های فعال در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند سعی دارند محصولات خود را در ابعاد مختلف ارایه کنند. گوشی L Fino یکی از محصولات جدید شرکت کره‌ای LG است که در اندازه‌ی متوسط تولید شده و از سخت‌افزار قابل قبولی ‌هم بهره می‌برد. این گوشی در شهریور ماه سال 1393 معرفی شد و در روزهای پایانی آبان ماه در اختیار مصرف‌کننده‌های ایرانی قرار گرفت. این گوشی خیلی زود توانست طرفداران زیادی برای خودش دست و پا کند. یکی از دلایل این موفقیت هم شباهت‌اش به پرچم‌دار امسال LG یعنی مدل G3 بوده.

این گوشی در عین اینکه ابعاد کوچکی دارد، به سخت‌افزار قابل قبولی مجهز شده است و به‌راحتی می‌توان از آن برای کارهای روزمره استفاده کرد. در این گوشی از رابط کاربری LG با نام LG UI ‌نسخه‌ی 3.0 استفاده شده است. این رابط کاربری روان کار می‌کند و در مدت‌ زمانی‌ که گوشی در قسمت آزمون دیجی‌کالا مورد بررسی قرار گرفته بود هیچ‌گونه کاستی و لگی در آن مشاهده نشد. هم‌چنین تمامی آیکون‌های این رابط کاربری طراحی قابل قبولی دارند و در جای مناسب‌شان قرار گرفته‌اند. سیستم عامل به‌کار رفته در این گوشی اندروید مدل Kitkat با نسخه‌ی 4.4.2 است. البته قابلیت به‌روزرسانی سیستم‌عامل به نسخه‌های بالاتر هم برای این گوشی درنظر گرفته شده است که به‌صورت کاملا خودکار و تنها با اتصال گوشی به اینترنت انجام می‌شود. 



طراحی

قاب اصلی این گوشی از جنس پلاستیک است؛ با این تفاوت که در مقایسه با سایر گوشی‌هایی که قاب‌ پلاستیکی دارند کیفیت بالای آن کاملا ‌محسوس است. قاب L Fino طراحی یک‌پارچه‌ای‌ دارد. البته باید این نکته را درنظر داشت که در نقاط اتصال صفحه و قاب، ضعف‌هایی هم به‌چشم می‌خورد که با وارد کردن فشار به این قسمت‌ها ‌می‌توان آن را احساس کرد. هم‌چنین در باز و بسته کردن قاب پشت گوشی هم باید دقت زیادی به‌خرج داد؛ چراکه قاب پشتی با پین‌های کوچک‌ و ظریفی‌ به بدنه اصلی متصل شده که با شکستن هر کدام از این پین‌ها آن قسمت از قاب باز می‌ماند. در دست گرفتن گوشی هم بسیار راحت است و برای کاربران مشکلی ایجاد نمی‌کند. البته گرفتن گوشی با یک دست هم راحت است و مشکلی از این لحاظ حتی برای دست‌های کوچک به‌وجود نمی‌آید و کاربر با استفاده از یک دست می‌تواند تمام نقاط صفحه نمایش را لمس کند.



در روی گوشی و کناره‌ها‌ی‌اش خبری از هیچ کلید فیزیکی یا لمسی نیست. در عوض در پشت گوشی کلیدهای ‌تنظیم صدا و خاموش/روشن قرار گرفته‌اند. در بالا و سمت راست صفحه نمایش سنسورهای Proximity و Light قرار داده شده‌اند. در کنار آن‌ها هم دوبین مکالمه‌ی تصوری که سنسوری با دقت VGA دارد، قابل مشاهده است. جک هدفون در بالا و سمت چپ در کنار میکروفون دوم گوشی (برای حذف صداهای مزاحم در هنگام مکالمه) قرار گرفته است. در زیر گوشی هم پورت Micro USB قرار دارد که در کنار آن میکروفون اصلی مکالمه ‌تعبیه شده است. جنس قاب پشت گوشی به گونه‌ای طراحی شده است که احتمال سر خوردن و عرق کردن کف دست را تا میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. در قسمت پشت و بالای گوشی دوربین 8 مگاپیکسلی قرار دارد و در کنار‌ش فلش LED درنظر گرفته شده است. کلید‌های تنظیم صدا و خاموش/روشن کردن زیر همین دوربین اصلی قرار دارند. در قسمت پایین قاب پشتی هم بلندگوی گوشی ‌درنظر گرفته شده است. 



متاسفانه طراحان این گوشی هیچ شیاری را به‌منظور باز کردن قاب پشتی درنظر نگرفته‌‌اند که این خود یکی از موارد ضعف طراحی L Fino به‌شمار می‌رود و به‌مرور باعث معیوب شدن قاب پشتی گوشی می‌شود. زیر قاب پشتی باطری 1900 میلی‌آمپر ساعتی تعبیه شده است. نکته‌ی جالب درخصوص قاب پشتی L Fino این است که بر خلاف مدل G3 کلیدها روی قاب پشتی ثابت شده‌اند و به‌وسیله‌ی چند رابط به بدنه‌ی اصلی متصل می‌شوند. شیار‌های سیم کارت که از نوع Micro Sim هستند هم زیر باطری قرار گرفته‌اند. اما شیار حافظه در کنار گوشی قرار دارد و بدون خارج کردن باطری هم می‌توان به آن دسترسی داشت. 



صفحه‌نمایش

صفحه‌ی نمایش این گوشی 4.5 اینچی است. رزولوشن درنظر گرفته شده برای صفحه‌ی نمایش هم 480 در 800 پیکسل است؛ تقریبا 207 پیکسل در هر اینچ مربع. ‌چیزی حدود 67 درصد از سطح روی گوشی توسط صفحه‌ی نمایش آن اشغال شده است. 

در نگاه اول صفحه‌ی نمایش IPS این گوشی با توجه به اندازه و تعداد پیکسلی که دارد کاملا مطلوب به‌نظر می‌رسد. روشنایی صفحه‌ی نمایش هم در مقایسه با LG G3 یا گوشی‌های رده‌ی بالاتر کم‌تر است و کاربران باید انتظارات‌شان را از این صفحه‌ی نمایش تنظیم کنند. تکنولوژی جدید LG یعنی Knock Code هم برای این گوشی درنظر گرفته شده است. کاربر می‌تواند با دو بار تپ صفحه‌ی نمایش گوشی را روشن کند یا با دو بار تپ روی صفحه آن را خاموش کند. حتی می‌توانید برای خودتان Knock Code اختصاصی تعریف کنید تا هر زمان که خواستید با تپ روی مکان‌های مختلف صفحه‌ی نمایش آن را از حالت قفل خارج کنید. 



محافظ روی صفحه‌ی نمایش از نوع Corning Gorilla Glass 3 است و در کناره‌ها ‌با کیفیت قابل قبولی به قاب اصلی متصل شده است. صفحه‌ی لمسی گوشی هم از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و تا چند لمس به‌صورت هم‌زمان را پشتیبانی می‌کند. صفحه‌ی نمایش از حسگر Accelerometer هم پشتیبانی می‌کند و با چرخش گوشی به‌صورت خودکار جهت نمایش تصویر را تغییر می‌دهد. از طرفی زاویه‌ی دید صفحه‌ی نمایش L Fino در زوایای مختلف مطلوب به نظر نمی‌رسد و در برخی موارد رنگ‌های به نمایش درآمده در این صفحه‌ی نمایش تغییرات محسوسی پیدا می‌کنند. اما با همه‌ی این کم و کاستی‌ها و توضیحاتی که درخصوص‌شان ارایه شد، صفحه‌ی نمایش مدل L Fino با درنظر گرفتن رده‌ی قیمتی‌اش محصول مناسبی به‌نظر می‌رسد و می‌‌تواند نیازهای کاربران را به‌طور کامل مرتفع کند. 



سخت افزار

سخت‌افزار L Fino حرف چندانی برای گفتن ندارد. البته این به این معنی نیست که نمی‌توان‌ برروی سخت‌افزار این گوشی حساب باز کرد. برای طراحی این گوشی از چیپست شرکت Qualcomm از نوع Snapdragon 200 مدل MSM8212 استفاده شده است. اگر بخواهیم نگاه دقیق‌تری به این چیپست داشته باشیم متوجه می‌شویم که در سال 2013 میلادی تولید شده است و نهایت سرعت کلاک آن روی 1200 مگاهرتز است. به همین خاطر هم خریداران و مصرف‌کننده‌ها باید با توجه به قدرت سخت‌افزاری این گوشی انتظارات‌شان را از آن تنظیم کنند.



پردازنده‌ی مرکزی (CPU) به کار رفتن در این گوشی هم چهار هسته‌ای است. هر هسته‌ی پردازنده‌ی مرکزی این گوشی توان پردازشی 1200 مگاهرتز را دارد. هم‌چنین پردازنده‌ی مرکزی گرافیک (GPU) این گوشی می‌تواند به راحتی بازی‌هایی با گرافیک متوسط را اجرا کند. پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 302 که در این گوشی به‌کار رفته است، عینا در گوشی‌های LG L70 و Huawei Ascend Y530 هم مورد استفاده قرار گرفته است. 



دوربین

دوربین 8 مگا پیکسلی این گوشی خیلی معمولی است. تصاویری که توسط این دوربین ثبت می‌شوند هم کیفیت مطلوبی دارند. اما مطمئنا با تصاویری که توسط دوربین‌های 8 مگاپیکسلی قوی (دوربین به کار رفته در آیفون 6) گرفته می‌شوند قابل مقایسه نیستند. عکس‌های این دوربین کنتراست و روشنایی خوبی دارند، اما نمی‌توان از آن‌ها به عنوان عکس‌هایی با کیفیت یاد کرد. هم‌چنین می‌توانید با استفاده از این دوربین تصاویر «پانوراما» (Panorama) بگیرید. 



فیلم‌برداری گوشی L Fino با کیفیت VGA است که برای این کلاس از گوشی‌ها غیرمعمول به‌نظر می‌رسد و احتمالا کاربران انتظار دارند کیفیت فیلم‌برداری این مدل بالاتر از این حرف‌ها باشد. از فلش LED ‌به‌کار رفته در این گوشی ‌می‌توان در مواقع اضطراری به‌عنوان چراغ قوه هم استفاده کرد. دوربین جلویی یا Selfie این گوشی هم با کیفیت غیرقابل قبول VGA به بازار عرضه شده است. پر واضح است تصاویر تهیه شده توسط این دوربین کیفیت ‌چندانی ندارند و احتمالا به‌درد بسیاری از کاربران نمی‌خورد.



جمع‌بندی

برای آن دسته از کسانی که نیاز به یک گوشی هوشمند ‌برای انجام کارهای روزمره‌شان دارند، می‌خواهند بازی‌های رده متوسط انجام دهند و هم‌چنین قصد دارند از قابلیت‌های جدید اندروید بهره ببرند، این گوشی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. مصرف‌کننده‌ها می‌توانند این گوشی را به عنوان هدیه‌ای مناسب به پدر یا مادر خود تقدیم کنند. کارایی ساده‌ی رابط کاربری، قابلیت در دست گرفتن با یک دست، قابلیت باز کردن قفل صفحه با استفاده از Knock Code و در آخر دو سیم کارته بودن این گوشی در کنار حمل آسان می‌تواند از دلایلی باشد که خرید آن را برای افراد میان سال توجیح می‌کند. 



باطری و دوربین گوشی L Fino در حد قابل قبولی هستند هرچند نمی‌توان از کیفیت آن‌ها دفاع کرد. البته کاربرانی که به قابلیت‌های ذاتی یک گوشی هوشمند بیش از امکانات جانبی‌اش اهمیت می‌دهند، حتما می‌توانند با این نواقص هم کنار بیایند. 

در این رده‌ی سخت‌افزار مشابه L Fino بد نیست گوشی‌های مشابهی مثل Huawei Ascend Y530، Sony Xperia E1، HTC Desire 516 Dual SIM و LG L70 را هم مورد بررسی قرار دهید.