معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال
معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال

LG Leon

LG Leon



 

 

LG Leon

گوشی موبایل ال‌ جی  Leon


معرفی اجمالی محصول

LG Leon


شرکت LG در جریان کنفرانس WMC 2015، چهار گوشی جدید را معرفی کرد. این گوشی‌ها شاید پرچم‌دار نبودند؛ اما به‌نوعی میان‌رده‌هایی بودند که LG آن‌ها را با سخت‌افزار و شمایلی جدید وارد بازار کرد. این گوشی‌ها همگی میان‌رده و شاید پایین‌رده بودند. یکی از این گوشی‌ها «ال‌جی لئون» (LG Leon) است. یک نمایشگر 4.5 اینچی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. این نمایشگر 480 در 854 پیکسلی، تراکم 218 پیکسل بر هر اینچ دارد. تراشه‌ی مدیاتک MT6582 به همراه یک گیگابایت رم و چهار گیگابایت حافظه‌ی داخلی اجزای اصلی سخت‌افزار این گوشی هستند. در کنار این سخت‌افزار، امکاناتی مثل بلوتوث، GPS، Wi-Fi، قطب‌نما و رادیو هم وجود دارند. سیستم‌عامل اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی 5.0.2 در این گوشی به صورت پیش‌فرض قرار دارد. دوربین اصلی با حسگر 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی با روزلوشن VGA برای لئون در نظر گرفته شده‌اند. این گوشی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی 3G پشتیبانی می‌کند. یک باتری با ظرفیت1900 در این گوشی عهده‌دار تغذیه‌ی سخت‌افزار است.



مشخصات فنی   LG Leon

مشخصات کلی

تعداد سیم کارت

دو سیم کارته

قطع سیم کارت

سایز میکرو (12 × 15 میلی‌متر)

ابعاد

10.9 × 64.9 × 129.9 میلی‌متر

وزن

140 گرم

ساختار بدنه

پلاستیک

پردازنده

تراشه

Mediatek MT6582 Chipset

پردازنده ‌ی مرکزی

Quad Core Cortex-A7 CPU

نوع پردازنده

32 بیت

فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی

1.3 گیگاهرتز

پردازنده ‌ی گرافیکی

Mali-400 MP

حافظه

حافظه داخلی

4 گیگابایت

مقدار  RAM

1 گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

microSD

قابلیت نصب کارت حافظه

دارد

حداکثر ظرفیت کارت حافظه

32 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی

دارد

صفحه نمایش لمسی

دارد

نوع

LCD

فن‌آوری

IPS

اندازه

4.5 اینچ

رزولوشن

854 × 480

تراکم پیکسلی

218 پیکسل بر هر اینچ

تعداد رنگ

16 میلیون رنگ

محافظت

ندارد

سایر قابلیت‌ها

قابلیت دریافت تا 5 لمس همزمان

ارتباطات

شبکه های ارتباطی

3G , 2G

شبکه 2G

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

هر دو سیم کارت

شبکه 3G

HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

توضیحات 3G

HSPA با سرعت دانلود 21.1 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه

فن‌آوری‌های ارتباطی

GPRS , EDGE , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو

Wi-Fi

Wi-Fi 802.11 b/g/n

Hotspot

بلوتوث

نسخه‌ 4.1

 A2DP , LE

رادیو

رادیو FM به همراه RDS

فن‌آوری مکان‌یابی

A- GPS , GLONASS

درگاه ارتباطی

microUSB v2.0

دوربین

دوربین

دارد

رزولوشن عکس

8 مگاپیکسل

فوکوس اتوماتیک

دارد

فلش

LED

فیلمبرداری

رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)

سایر قابلیت‌های دوربین

قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)

قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )

قابلیت تشخیص چهره ( Face Detection )

دوربین سلفی

دارای سنسور با رزولوشن VGA

صدا

جک 3.5 میلی‌متری صدا

دارد

بلندگو

دارد

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل

Android

نسخه سیستم عامل

Lollipop 5.0

پشتیبانی از زبان فارسی

دارد

منوی فارسی

دارد

قابلیت‌های نرم‌افزاری

MMS , ایمیل , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF , مرورگر HTML5

دفترچه تلفن

با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت

موسیقی

+ eAAC , MP3 , WAV

ویدیو

H.264 , MP4

ضبط صدا

دارد

سایر مشخصات

حسگر ها

قطب‌نما (Compass) , شتاب‌سنج ( Accelerometer ) , مجاورت ( Proximity )

باتری قابل تعویض

دارد

مشخصات باتری

باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 1900 میلی‌آمپر ساعت

میزان شارژ آماده به کار

465 ساعت

میزان شارژ مکالمه

---

سایر قابلیت‌ها

---

اقلام همراه گوشی

باتری , دفترچه‌ راهنما , کابل USB , شارژر , هندزفری

www.mtlc.blogsky.com

 



 نقد و بررسی تخصصی 

LG Leon


شرکت LG در جریان کنفرانس WMC 2015، چهار گوشی جدید را معرفی کرد. این گوشی‌ها شاید پرچم‌دار نبودند؛ اما به‌نوعی میان‌رده‌هایی بودند که LG آن‌ها را با سخت‌افزار و شمایلی جدید وارد بازار کرد. این گوشی‌ها همگی میان‌رده و شاید پایین‌رده بودند.

چهار گوشی «جوی» (Joy)، «لئون» (Leon)، «اسپیریت» (Spirit) و «مگنا» (Magna) در این کنفرانس معرفی شدند. هر کدام دارای مشخصات «سخت‌افزاری» و «طراحی ظاهری متفاوت» هستند. مشخصه‌ای که تمام آن‌ها را کنار هم قرار می‌دهد، «اندروید 5 لالی‌پاپ»، «قیمت خوب» و «طراحی ظاهری جدید» است. در ادامه قصد داریم به نقد و بررسی گوشی «ال‌جی مگنا» (LG Magna) بپردازیم. این گوشی در حال حاضر به بازار ایران وارد نشده و دیجی‌کالا به‌عنوان اولین سایت ایرانی اقدام به نقد و بررسی این گوشی خواهد کرد.



طراحی و ساخت

ضخامتی نزدیک به یازده میلی‌متر برای گوشی‌های سال 2015 کمی زیاد است. البته اگر بدانید با سخت‌افزار و باتری رده بالایی هم روبه‌رو نیستید، این ضخامت بیشتر هم شما را آزار خواهد داد. اما لئون با ضخامتی نزدیک به 11 میلی‌متر در جریان کنفرانس MWC2015 معرفی شد.


 

در لبه‌ی بالایی میکروفون دوم و جک 3.5 میلی‌متری هدفون در کنار هم مشاهده می‌شوند. لبه‌های سمت راست و چپ هم خالی هستند و هیچ‌گونه شیار، کلید و درگاهی در آن‌ها وجود ندارد. در لبه‌ی پایینی هم پورت MicroUSB و میکروفون اصلی مکالمه قرار دارند. روی گوشی جایی است که صفحه‌ی 4.5 اینچی لئون قرار گرفته است.

در بالای نمایشگر، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و اسپیکر مکالمه وجود دارند. در زیر نمایشگر هم برند تجاری LG مشاهده می‌شود. LG در لئون هم بر سنت خود تاکید دارد و کلیدهای کنترل صدا و روشن/خاموش را زیر دوربین اصلی و روی قاب پشتی قرار داده است.

طراحان این شرکت معتقدند که این نوع قرارگیری به کنترل آسان‌تر کلیدها در هنگام مکالمه کمک می‌کند. دوربین اصلی در بالای این کلیدها قرار دارد و همچنین فلش دوربین از نوع LED در سمت راست دوربین است.



در پایین قاب پشت هم برند LG و اسپیکر اصلی  در کنار هم قرار دارند. جنس قاب پشتی هم مانند باقی بدنه‌ی گوشی  از پلاستیک است و مانند G3 نوعی پرداخت روی آن انجام شده که مانند فلز جلوه کند؛ البته باید گفت  LG در ساخت این گوشی ظرافت کمی به کار برده است. این گوشی در قاب پشتی و جایی که دوربین و کلید‌ها قرار دارند، دارای برآمدگی است و همین موضوع از ظرافت و زیبایی آن می‌کاهد. در زیر این قاب هم محل قرارگیری سیم‌کارت‌ها در سایز میکرو و البته حافظه‌ی جانبی و باتری مشاهده می‌شود.



صفحه نمایش

در لئون شاهد یک صفحه‌ی نمایش 4.5 اینچی هستیم که رزولوشن 480 در 854 پیکسل دارد. این نمایشگر در هر اینچ 218 پیکسل را جا داده است. این صفحه‌‌نمایش از فناوری IPS بهره می‌برد؛ پس کاربر نباید برای دیدن محتویاتش از زوایا نگران باشد؛ اما از حسگر روشنایی خبری نیست و نمایشگر نمی‌تواند خود را با نور محیط هماهنگ کند و همیشه از سطح خاصی از روشنایی استفاده می‌کند که توسط کاربر تنظیم شده است. اگر کاربر از تمام روشنایی صفحه‌نمایش هم استفاده کند، باز در خوانایی آن در نور مستقیم دچار مشکل خواهد شد. قابلیت دیگر روشن و خاموش کردن نمایشگر با دو ضربه یا همان «دبل ناک» (Double Knock) است که در این گوشی هم وجود دارد.



 صفحه‌ی لمسی هم عملکرد خوبی دارد و تا 10 لمس را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند. البته LG ادعا دارد از یک تکنولوژی با نام Cell In Touch در این گوشی بهره برده است؛ به گونه‌ای که صفحه‌ی لمسی تا حد امکان باریک شده‌ تا هم فاصله‌ی دید بهتری داشته باشد و هم صفحه‌ی لمسی به انگشت کاربر نزدیک‌تر باشد؛ البته LG ادعا دارد با این فناوری رنگ‌های صفحه‌نمایش دارای سرزندگی بیشتری هستند.



سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارآیی

تراشه‌ی 32 بیتی میان‌رده‌ی مدیاتک MT6582 با لیتوگرافی 28 نانومتری در این گوشی به کار رفته است. پردازنده‌ی اصلی 4 هسته‌ای از نوع کورتکس A7 با فرکانس 1.3 گیگاهرتزی و پردازنده‌ی گرافیکی مالی 400 در این تراشه ایفای نقش می‌کنند؛ همچنین این گوشی به 700 مگابایت رم و 4 گیگ حافظه‌ی داخلی مجهز است. البته کارت حافظه‌ی جانبی هرگونه نگرانی را در مورد کمبود حافظه‌ی داخلی برطرف کرده است.



نکته‌ی جالب

دیگر تشخیص اندروید نسخه‌ی 4.4 برای این گوشی به‌وسیله‌ی AnTuTu بود؛ البته در تنظیمات، نسخه‌ی 5.0.2 جلوی اندروید نوشته شده بود و شمایل گوشی هم این مورد را تایید می‌کرد.

دو درگاه سیم‌کارت در اندازه‌ی میکرو در این گوشی وجود دارد؛ همچنین این گوشی در بعضی نسخه‌ها از شبکه‌ی 3G  پشتیبانی می‌کند. طبق روال اکثر گوشی‌های اندرویدی GPS، بلوتوث و Wi-Fi هم در این گوشی وجود دارند. LG  امکان استفاده‌ از رادیوی FM را هم در این گوشی فراهم کرده است.

یک باتری 1900 میلی‌آمپر ساعتی در این گوشی استفاده شده که جنسش لیتیوم یون است که با توجه به تراشه و صفحه‌نمایش کم‌مصرف لئون بازدهی بالایی دارد.

اندروید 5.0.2 و همچنین رابط کاربری LG UI 3.0 در این گوشی عهده‌دار وظیفه‌ی رابطه بین کاربر و سخت‌افزار هستند. نسخه‌ی در اختیار دیجی‌کالا حالت دمو داشت و  برای نقد و بررسی به دست ما رسیده بود. این رام اجازه‌ی استفاده از برنامه‌های بنچ‌مارک را همراه با اتصال به اینترنت نمی‌داد؛ به همین دلیل مجبور به تهیه‌ی چند آزمون بنچ‌مارک شدیم که صحت آن‌ها کاملا قابل‌قبول نیست و موثق نیستند.


نکته‌ی دیگر که جلب‌توجه می‌کند، رم کم در لئون است و با وجود اندروید لاپی‌پاپ نسخه‌ی 5.0.2، در رابط کاربری و منو‌های لئون بعضا شاهد لگ‌هایی بودیم.



دوربین

این دوربین ویدیوهای FullHD را با صدای استریو ضبط می‌کند. امکان استفاده از فوکوس و بزرگ‌نمایی در هنگام ضبط ویدیو وجود دارد. ویدیو‌ها دارای شفافیت و وضوح خوبی هستند و کاملا پایداری در رنگ‌ها مشاهده می‌شود. حرکت با سرعت بالا نمی‌تواند باعث شود تا فریمی از بین رود و روند پیوستگی خوبی در بین فریم ها وجود دارد.

دوربین 8 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی و یک دوربین با 1.3مگاپیکسل برای ثبت تصاویر سلفی، دو دوربین لئون هستند. دوربین اصلی می‌تواند تصاویری را با رزولوشن 3264 در 2448 ثبت کند. در آزمون عکاسی و تصاویر متعددی که با آن ثبت شد، متوجه نویز خاصی در تصاویر دوربین اصلی شدیم ؛ البته در تصاویری که در نور مستقیم خورشید ثبت شده‌اند، این نویز دیگر به چشم ‌نمی‌خورند. یادآور می‌شویم که این نسخه از لئون یک دستگاه دمو است و شاید به دلیل همین، نویز بالایی در تصاویر در نور کم به چشم می‌خورد. مرز رنگ‌ها به‌خوبی در این تصاویر رعایت شده‌اند، شفافیت در حد قابل‌قبولی است. نوردهی و فوکوس مناسب در هنگام ثبت تصاویر رعایت می‌شوند و می‌توانید در جمع و در نور مناسب، تصاویر خوبی با این گوشی ثبت کنید.



دوربین سلفی با حسگر 1.3 مگاپیکسلی هم نمی‌تواند تصاویری درحد قابل‌قبول ثبت کند. تصاویر ثبت‌شده با این دوربین دارای نویز بالایی هستند؛ همچنین از کیفیت خوبی برخوردارند. با توجه به ادعای LG زاویه‌ی تحت پوشش  لنز دوربین  سلفی بیشتر شده است؛ در نتیجه شما می‌توانید تصاویر وایدتر سلفی با حضور بقیه‌‌ی دوستانتان با این گوشی به ثبت برسانید.



تنظیمات دوربین اصلی و سلفی تنظیماتی هستند که قبل‌تر در «جی3» شاهد آن بودیم؛ اما چند قابلیت جدید مثل «ثبت به کمک حرکت دست» (Gesture Shot) به آن اضافه شده است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید با حرکت دست اقدام به ثبت تصویر کنید. قابلیت دیگر به گونه‌ای عمل می‌کند که برای ثبت تصاویر سلفی در نور کم می‌توانید از صفحه‌نمایش برای داشتن نور بیشتر بهره ببرید، در این حالت هنگام عکاسی، تصویر کوچک کاربر در وسط نمایشگر نمایش داده می‌شود و دور آن تصویر نور سفید نمایش داده می‌شود تا نور بیشتر در هنگام ثبت تصویر وجود داشته باشد.



جمع‌بندی

این گوشی از سخت‌افزار و طراحی ظاهری خوبی برخوردار است و برای انجام کارهای روزانه، بازی‌های نه‌چندان سنگین و عکاسی مناسب است.

لئون یکی از گوشی‌های معرفی شده در سه‌ ماهه‌ی اول سال 2015 میلادی است که در جریان کنفرانس MWC2015 معرفی شد. اگر ضخامت 11 میلی‌متری آن را کنار بگذاریم، طراحی و جنس مواد استفاده‌شده در ساخت آن خوب هستند. این گوشی دارای نمایشگر خوبی است؛ اما از روشنایی لازم برخوردار نیست.

دوربین اصلی گوشی قادر به ثبت تصاویر خوبی است؛ اما دوربین سلفی لئون با توجه به رزولونش کمش تصاویر قابل‌قبولی را در  اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. گوشی از سخت‌افزار نسبتا قدرتمندی برخوردار است و با اندروید لالی‌پاپ نسخه ی 5.0.2 وارد بازار شده است؛ همچنین LG در ساخت این گوشی از نوآوری‌های نرم‌افزاری خاصی استفاده کرده است.