معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال
معرفی کالاهای دیجیتال

معرفی کالاهای دیجیتال

بررسی و انتخاب کالای دیجیتال

HTC One mini 2

HTC One mini 2

 

 

HTC One mini 2

گوشی موبایل اچ‌تی‌سی وان مینی 2


معرفی اجمالی محصول

HTC One mini 2

گوشی‌های سری «وان» (ONE) شرکت HTC برای رهایی این شرکت از رکود در سال 2011 طراحی و تولید شدند. از این سری، دو گوشی با پسوند «مینی» (Mini) به بازار عرضه شدند که نسخه ی کوچک و تضعیف شده‌ی پرچمداران HTC در سال‌های 2013 و 2014 بودند. گوشی «اچ‌تی‌سی وان مینی2» (HTC One Mini 2) که در سال 2014 تولید شد از گوشی‌های میان‌رده‌ی HTC و نسخه‌ی کوچک‌تر گوشی HTC One M7 برنده‌ی برترین موبایل، تبلت و دستگاه قابل حمل در نمایشگاهMWC 2013، است. شرکت HTC با تولید این گوشی امکان تجربه‌ی پرچم‌داران خود یعنی M8 را در ابعادی کوچک‌تر برای طرفداران گوشی‌هایی با سایز کوچک، فراهم آورده است. از طرفی به علت طراحی و ابعاد مشابه‌ «آیفون 5اس»، می‌توان آن را رقیبی برای این گوشی هم دانست که یکی از اهداف تولید آن رقابت با گوشی‌های تولید شده توسط اپل بوده است. این گوشی هم مثل M8 بدنه‌ای یکپارچه تمام فلزی دارد. این قاب فلزی به گوشی زیبایی خاصی بخشیده؛ اما در مقابل وزن آن را به 137 گرم رسانده است. قاب پشتی این گوشی قوسی دارد که به دست گرفتن گوشی کمک می‌کند؛ وجود این قوس ضخامتی 8.8 میلی‌متر را به مینی 2 داده است. برای وان مینی 2 نمایشگری 4.5 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل و تراکم 326 پیکسل بر هر اینچ در نظر گرفته شده است. HTC برای محافظت از این نمایشگر از محافظ‌های گوریلا گلس نسخه‌ی 3 بهره برده، همچنین این نمایشگر از نوع LCD با فن‌آوری Super LCD 2 ساخته شده است. در این گوشی از تراشه‌ی میان رده و 32 بیتی اسنپ دراگون 400 استفاده شده، 1 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه ی داخلی از دیگر مشخصات این گوشی خوش ساخت هستند. البته امکان استفاده از کارت حافظه ی جانبی تا حجم 128 گیگابایت، برای کاربر فراهم شده است. مینی 2 از یک سیم‌کارت دارد و از معدود میان‌رده‌های سال 2014 است که از شبکه‌ی 4G پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های ارتباطی در این گوشی می‌توان به Wi-Fi، بلوتوث و رادیو اشاره کرد. وجود NFC یکی دیگر از نقاط قوت در وان مینی 2 به شمار می‌رود. دوربین باکیفیت 13 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی برای مینی 2 در نظر گرفته شده است. همچنین دوربین سلفی این گوشی هم تصاویری با رزولوشن 5 مگاپیکسل را ثبت می‌کند. برای این گوشی، سیستم‌عامل اندروید کیت‌کت نسخه ی 4.4 با رابط کاربری سنس 5 در نظر گرفته شده‌اند. با توجه به ابعاد نه چندان بزرگ این گوشی، باتری با ظرفیت مناسب 2110 میلی‌آمپر ساعت زیر قاب پشتی غیر قابل گشودن مینی 2، قرار داده شده است. این گوشی در سه رنگ خاکستری، طلایی و نقره‌ای به بازار عرضه شده است. البته رنگ صورتی این گوشی هم زمانی بعد از عرضه روانه‌ی بازار شد.


نمای سه بعدی

62.5k Views



مشخصات فنی   HTC One mini 2

مشخصات کلی

تعداد سیم کارت

تک سیم کارته

قطع سیم کارت

سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)

ابعاد

137.4 × 65 × 10.6 میلی‌متر

وزن

137 گرم

ساختار بدنه

بدنه‌ی تمام فلزی یکپارچه

پردازنده

تراشه

Qualcomm Snapdragon 400 Chipset

پردازنده ‌ی مرکزی

Quad-core Cortex-A7 CPU

نوع پردازنده

32 بیت

فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی

1.2 گیگاهرتز

پردازنده ‌ی گرافیکی

Adreno 305

حافظه

حافظه داخلی

16 گیگابایت

مقدار  RAM

1 گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

microSD

قابلیت نصب کارت حافظه

دارد

حداکثر ظرفیت کارت حافظه

128 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی

دارد

صفحه نمایش لمسی

دارد

نوع

LCD

فن‌آوری

Super LCD 2

اندازه

4.5 اینچ

رزولوشن

1280 × 720 | HD

تراکم پیکسلی

326 پیکسل بر هر اینچ

تعداد رنگ

16 میلیون رنگ

محافظت

Corning Gorilla Glass 3

سایر قابلیت‌ها

قابلیت دریافت تا 10 لمس همزمان

ارتباطات

شبکه های ارتباطی

4G , 3G , 2G

شبکه 2G

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

هر دو سیم کارت

شبکه 3G

HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

توضیحات 3G

HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه

شبکه 4G

LTE band 1|2100, 3|1800, 5|850, 7|2600, 8|900, 20|800

LTE از نوع Cat6 با سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه و آپلود 50 مگابیت بر ثانیه

فن‌آوری‌های ارتباطی

GPRS , EDGE , Wi-Fi , بلوتوث , NFC , رادیو , OTG

Wi-Fi

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n

 Dual-band, DLNA , Hotspot

بلوتوث

نسخه‌ 4

A2DP , apt-X

فن‌آوری مکان‌یابی

A- GPS , GLONASS

درگاه ارتباطی

microUSB v2.0

دوربین

دوربین

دارد

رزولوشن عکس

13 مگاپیکسل

فوکوس اتوماتیک

دارد

فلش

LED

فیلمبرداری

رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)

رزولوشن 720 × 1280 و سرعت 60 فریم بر ثانیه (720p@60FPS)

سایر قابلیت‌های دوربین

سایز سنسور 1/3 اینچ (''Sensor Size 1/3)

ثبت تصاویر با پیکسلهایی به سایز 1.12 میکرومتر (1.12µm Pixel Size)

قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)

قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )

قابلیت تشخیص چهره و لبخند (Face and Smile Detection)

قابلیت عکاسی پانوراما ( Panorama )

دوربین سلفی

دارای سنسور با رزولوشن 5 مگاپیکسل

فیلمبرداری با رزولوشن 1920 × 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)

صدا

جک 3.5 میلی‌متری صدا

دارد

بلندگو

استریو

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل

Android

نسخه سیستم عامل

4.4 KitKat

پشتیبانی از زبان فارسی

دارد

منوی فارسی

دارد

قابلیت‌های نرم‌افزاری

MMS , ایمیل , مرورگر HTML5 , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی

دفترچه تلفن

با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت

موسیقی

MP3 , +eAAC , WMA , WAV , Flac

ویدیو

MP4 , WMV , H.264

ضبط صدا

دارد

سایر مشخصات

حسگر ها

قطب‌نما (Compass) , شتاب‌سنج ( Accelerometer ) , مجاورت ( Proximity Sensor ) , روشنایی ( Light Sensor )

باتری قابل تعویض

ندارد

مشخصات باتری

باتری از نوع لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 2110 میلی‌آمپر ساعت

میزان شارژ آماده به کار

556 ساعت

میزان شارژ مکالمه

16 ساعت

سایر قابلیت‌ها

قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic)

اقلام همراه گوشی

دفترچه‌ راهنما , شارژر , هندزفری , کابل USB

www.mtlc.blogsky.com

 

 

  نقد و بررسی تخصصی

HTC One mini 2



بعد از رکود شرکت HTC در سال‌ 2011، مدیران این مجموعه تصمیم گرفتند با تولید سری جدیدی که بعدها «وان» (ONE) نام گرفت، مجددا خود را به بازار داغ فروش‌ میلیاردی تلفن‌های همراه بازگردانند. تولید گوشی‌های هوشمند سری وان این شرکت همیشه با نوآوری‌های خاصی همراه بوده؛ طوری که طراحی و تولید نوآورانه‌ی اولین گوشی از این سری، یعنی «وان ایکس» (ONE X) توانست نظر همگان را به خود جلب کند. گوشی وان ایکس در سال 2012 تولید شد و از آن به بعد سری وان به‌طور جدی به بازار تلفن‌های همراه قدم گذاشت و توانست از سال 2012 تا 2014 نظر کاربران زیادی را به‌خود جلب کند. سری وان به گوشی‌های شرکت HTC گفته می‌شود که دارای صفحه‌ی نمایش تمام لمسی هستند و از سیستم عامل اندروید به‌همراه رابط کاربری گرافیکی و پرزرق و برق HTC با نام «سنس» (Sense) استفاده می‌کنند. مجموعه‌ی HTC در این سری تمام تمرکز خود را بر روی تولید محصولی با ظاهر و سخت‌افزار درجه یک گذاشته. در سال 2013 هم مزد این تلاش را با جایزه‌ای که برای طراحی HTC ONE دریافت کرد، گرفت. 

گوشی «اچ‌تی‌سی وان مینی2» (HTC One Mini 2) که در سال 2014 تولید شد از گوشی‌های میان‌رده‌ی HTC و نسخه‌ی کوچک‌تر گوشی HTC One M7 (برنده‌ی برترین موبایل، تبلت و دستگاه قابل حمل در نمایشگاه MWC 2013) است. شرکت HTC با تولید این گوشی امکان تجربه‌ی پرچم‌داران خود یعنی M8 و M7 را در ابعادی کوچک‌تر برای طرفداران گوشی‌هایی با سایز کوچک، فراهم آورده است. از طرفی به علت طراحی و ابعاد مشابه‌ «آیفون 5اس»، می‌توان آن را رقیبی برای این گوشی هم دانست که یکی از اهداف تولید آن رقابت با گوشی‌های تولید شده توسط اپل بوده. 




طراحی کارآمد، ساده و زیبا

شرکت HTC با طراحی M7 ثابت کرد می‌تواند گوشی‌هایی تولید کند که حتی شرکت‌های بزرگی نظیر اپل از طراحی آن‌ها الگو بگیرند. گوشی وان مینی2 یکی از ‌مناسب‌ترین طراحی‌های شرکت HTC تا کنون را دارد. هم‌چنین می‌توان آن را کپی کوچک‌تر گوشی M7 که برنده‌ی بهترین طراحی سال 2013 شده، دانست. یکی از اولین مواردی که درباره‌ی این گوشی باید بدانید این است که با در دست گرفتن‌اش حس لوکس و مرغوب بودن به کاربر دست می‌دهد. طراحی یک‌پارچه از جنس آلومینیوم در پشت و ترکیب ماهرانه و ظریف آن با پلاستیک برای تفکیک آنتن‌های گوشی، جای ایراد باقی نگذاشته است. البته قطر بیش از حد گوشی می‌تواند جای سوال داشته باشد و هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای آن وجود نداردلبه‌های سمت چپ و راست گوشی باریک هستند و قطر آن‌ها نهایتا 5 میلی‌متر است.

اما وسط گوشی قطری نزدیک به 10 میلی‌متر دارد که قرار گرفتن گوشی روی میز یا هر سطح صاف دیگری را با مشکل مواجه می‌کند؛ طوری که با برخورد هر ضربه‌ی کوچک به طرفین، گوشی به لرزه در‌می‌آید. کلا کار کردن با این گوشی بر روی میز با دشواری‌هایی همراه است.

کلید روشن/خاموش که طبق عادت HTC باز هم جای‌اش تغییر کرده و انگار قرار نیست محل قرار گرفتن‌اش ثابت شود، بر روی لبه‌ی بالایی و سمت چپ گوشی تعبیه شده است. جک هدفون هم بر روی همین لبه‌ی بالایی گوشی قرار دارد. در لبه‌ی سمت چپ گوشی هم درگاه سیم‌کارت از نوع نانو سیم قرار گرفته است. در لبه‌ی سمت راست کلیدهای کنترل صدا به‌صورت به هم چسبیده قرار دارند و در بالای آن‌ها هم درگاه کارت حافظه از نوع Micro SD قابل مشاهده است که از حافظه‌های جانبی تا 128 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. در لبه‌ی پایینی هم پورت Micro USB قرار گرفته است. برخلاف سایر برندها خبری از میکروفون یا بلندگو در این قسمت نیست.



صفحه‌ی نمایش 4.5 اینچی از نوع Super LCD 2 برای این گوشی در نظر گرفته شده است. این صفحه‌ی نمایش از محبوب‌ترین‌های طراحان HTC است و تقریبا هیچ تولیدکننده‌ی دیگری در حال حاضر از این نوع صفحه‌ی نمایش استفاده نمی‌کند. در بالای صفحه‌ی نمایش یکی از بلندگوها، اسپیکر مکالمه و چراغ آگاه‌سازی در کنار هم و زیر قاب فلزی با منفذهای ریز، قرار گرفته‌اند.در سمت چپ این منفذها سنسورهای نور و نزدیکی و در سمت راست هم دوربین مکالمه‌ی تصویری با دقت 5 مگاپیکسل قرار گرفته‌اند. در پایین صفحه‌ی نمایش هم منفذهای ریز ‌دقیقا مشابه بالای صفحه‌ی نمایش وجود دارند و در زیر آن‌ها هم میکروفون اصلی و بلندگوی دوم تعبیه شده است.

اما نکته‌ی قابل توجه در وان مینی2 قسمت پشت گوشی است که از طراحی و ساخت خوبی برخوردار بوده و در عین زیبایی کیفیت ساخت بالایی هم ‌دارد. انحنای پشت گوشی به بهتر در دست گرفتن‌اش ‌کمک زیادی می‌کند؛ البته در مورد مشکلات‌اش هم پیش‌تر توضیح داده شده است. دو سر بالا و پایینی قاب فلزی پشت گوشی به‌وسیله‌ی پلاستیک از قسمت وسط جدا شده‌اند. در بالای قسمت میانی دوربین اصلی با دقت 13 مگاپیکسل و در سمت چپ آن هم به‌ترتیب فلش و میکروفون دوم قرار گرفته‌اند. در پشت گوشی به غیر از برند htc در وسط، مورد دیگری دیده نمی‌شود. 


در مجموع کاربری و دسترسی به کلیدهای کنترلی وان مینی2 با یک دست ساده است و این مزیت بدون شک به لطف طراحی بی‌نقص طراحان HTC ‌بوده. به‌طور کلی می‌توان گفت طراحی گوشی وان مینی2 کارآمد، ساده و زیباست.



کوچک اما 4.5 اینچ

صفحه‌ی نمایش وان مینی2 در نگاه نخست باریک و کوچک به‌نظر می‌رسد؛ طوری که غالبا تصور می‌شود این صفحه‌ی نمایش در نهایت 4 اینچی است. طراحی خارق‌العاده، نزدیک کردن صفحه‌ی نمایش به لبه‌ها و استفاده از رنگ‌های متضاد در بالا و پایین صفحه‌ی نمایش گوشی باعث به‌وجود آمدن این ذهنیت می‌شوند. صفحه‌ی نمایش این گوشی 4.5 اینچی بوده و به تکنولوژی Super LCD 2 مجهز شده است. رزولوشن این صفحه‌ی نمایش HD (معادل720 پیکسل در 1280 پیکسل) است و زاویه‌ی دید مناسبی هم دارد. رنگ‌های‌اش هم نزدیک به واقعیت است. اما متاسفانه روشنایی این نوع از صفحه‌ی نمایش قابل قبول نیست و کاربر در زیر نور مستقیم خورشید در کار با وان مینی‌2 دچار مشکل خواهد شد؛ این مشکل در وان مینی اصلی، وجود نداشت. مشکل دیگر در سنسور نزدیکی است که اگر در هنگام تماس گوشی را از گوش‌تان دور کنید، صفحه‌ی لمسی شروع به‌کار کرده و در برخی مواقع باعث فعال شدن بلندگو می‌شود. در عوض صفحه‌ی لمسی گوشی فراتر از خوب عمل می‌کند؛ تاجایی که حتی اگر دست‌تان به‌صورت تصادفی و لمس بسیار اندک به صفحه‌ی نمایش برخورد کند، یکی از منوها انتخاب یا برنامه‌ای اجرا خواهد شد. طیف رنگ صفحه‌ی نمایش گوشی قابل قبول و عمق رنگ سیاه و سفید معمولی نمایش داده می‌شود. کلا صفحه‌ی نمایش وان مینی2 برتری خاصی ‌در مقایسه با بقیه‌ی صفحه‌های نمایش ندارد.



در زیر قاب فلزی

وان مینی2 به سخت‌افزار قابل قبولی مجهز است. چیپست کوالکام مدل اسنپدراگون 400 که دارای یک پردازشگر چهار هسته‌ای از نوع کورتکس A7 و فرکانس 1.2 گیگاهرتز است در زیر قاب فلزی قرار گرفته. پردازشگر تصویر گوشی هم آدرنو 305است. این گوشی برای انجام کاربری‌های روزانه طراحی شده و ‌محصولی رده بالا نیست؛ به‌همین خاطر هم نباید از سخت‌افزار آن به‌اندازه‌ی یک پرچم‌دار انتظار داشته باشید. البته باید به این نکته هم توجه داشت که نسبت به رده‌ی قیمتی، سخت‌افزاری کاملا قابل قبول‌ در گوشی وان مینی2 به‌کار رفته است. وان مینی 2 از شبکه‌ی 4G پشتیبانی می‌کند و می‌توان با استفاده از آن از اینترنت پرسرعت 4G که جدیدا وارد ایران شده است، بهره برد. برای مقایسه این گوشی با گوشی‌های سایر برندها چند آزمایش کوچک روی آن انجام شده که نتیجه آن‌ها در تصاویر زیر قابل مشاهده است. 



در زمان آزمون این گوشی در دیجی‌کالا لگ‌های ناچیزی در رابط کاربری ‌آن مشاهده شد که دلیل آن می‌تواند به‌خاطر به‌روز نبودن سیستم‌عامل و رابط کاربری باشد. البته ناگفته نماند که اتصال وای‌-فای وان مینی‌2 با کمی مشکل روبرو است و با بسیاری از «اکسس پوینت‌ها» (Access Points) در زمان اتصال مشکل دارد؛ طوری که به‌سختی می‌تواند سیگنال‌های نوع N را دریافت کند. 

باتری این گوشی از نوع لیتیوم-یونی و غیرقابل تعویض است؛ یعنی کاربر به‌صورت مستقیم به باتری دسترسی ندارد و نمی‌تواند آن را تعویض کند. باتری با ظرفیت 2110 میلی‌آمپر ساعت با 560 ساعت انتظار و نزدیک به 17 ساعت مکالمه یکی از نقاط قوت سخت‌افزاری این گوشی به‌شمار می‌رود. 



دوربین‌ بدون التراپیکسل

در وان مینی2 بر خلاف پرچم‌داران HTC یعنی M8 و M7 خبری از تکنولوژی التراپیکسل نیست و سنسور این گوشی که دقت 13 مگاپیکسلی دارد عکس‌هایی با رزولوشن 4128 پیکسل در 3096 پیکسل ثبت می‌کند که تقریبا 4 برابر تصاویر ‌خروجی توسط دوربین M7 رزولوشن دارند. کلا تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی با کیفیت هستند و نور مناسبی در تصاویر وجود دارد. لبه‌ی رنگ‌ها کاملا مشخص هستند و هیچ‌گونه پخش رنگ‌ در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. دوربین تنوع تنظیماتی قابل توجهی دارد و می‌توانید با استفاده از ویژگی‌های‌اش تصاویر HDR و Panorama بگیرید.

البته توجه به این نکته خالی از لطف نیست که جزییات موجود در تصاویر آن‌قدر که باید خوب ثبت نمی‌شوند و جزییاتی که در تصاویر تهیه شده توسط دوربین‌های سامسونگ وجود دارند در این تصاویر به‌چشم نمی‌خورند. 



جمع‌بندی

وان مینی‌2 را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار نامید؛ این بهترین بودن فقط به‌خاطر طراحی نیست، بلکه باتری، دوربین و سخت‌افزار در کنار هم ترکیب بسیار خوبی برای یک گوشی میان‌رده تشکیل داده‌اند. طراحی فوق‌العاده‌ی این گوشی، کنترل راحت با یک دست، حتی دست‌های کوچک و وزن آن با توجه به فلزی بودن بدنه‌اش از نقاط قوت این گوشی هستند. با توجه به موارد ذکر شده وان مینی2 را می‌توان انتخابی مناسب برای خانم‌ها دانست. در کنار طراحی زیبا و تنوع رنگی بدنه، تصاویر باکیفیتی که می‌توان با دوربین این گوشی تهیه کرد و رابط کاربری جذاب HTC هم دلایل خوبی برای برتری این گوشی هستند.